Tizenöt év munkája ért véget a 67-es főút kaposfüredi elkerülőjénél
Az elkészült bővítésnek köszönhetően Kaposvár és az M7-es autópálya (Balaton) között gyorsabb és biztonságosabb a közlekedés, javult Somogy megye székhelyének megközelíthetősége.
A NIF Zrt. már több mint tizenöt éve foglalkozik a 67-es főút Kaposvár és az M7-es autópálya közötti szakasz megvalósításának előkészületeivel.
- A Kaposfüred és Látrány közötti 33,2 kilométeres szakasz alapkövét 2017. november végén rakták le.
- 2019. december közepére – több ütemben átadva – a teljes 33,2 kilométeren kétszer két sávon, 110 kilométer/óra sebességgel közlekedhettek az autósok. A szakaszon több mint húsz kilométer teljesen új nyomvonalon épült meg.
A 67-es főút történetének következő mérföldköve ezek után következett. A Kaposfüred elkerülő kétszer két sávra bővítésének indító rendezvénye ugyanis tavaly nyáron volt. A fejlesztés a 61-es és 67-es főutak különszintű csomópontjából indul és a Kaposfüred északi területén megépült turbó körforgalmú csomópontban ér véget. A csomópontok már a korábbi fejlesztések során elkészültek, így azokhoz ebben a projektben már nem kellett hozzányúlni.
A projekt részeként az Állomás utcát (6709 jelű összekötő út), különszinten vezették át a 67-es főút felett, mellette gyalogos és kerékpárút is épült. A kialakított átvezetés nem tekinthető teljes értékű csomópontnak, hiszen innen csak Kaposvár irányába lehet fel és lehajtani, a Balaton felé közlekedők ezt a Kaposfüred északi csomópontban tudják megtenni. Az Állomás utca átvezetésének környezetében közvilágítási hálózatot is építettek, valamint a fejlesztéssel érintett közműveket is kiváltották. A környező területek megközelítéséhez stabilizált mezőgazdasági utak épültek, illetve a kétszer két sávos út teljes hosszában vadvédelmi kerítés létesült.
2023 tavaszáig kiépül az üzemi hírközlő hálózat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kaposvári üzemmérnöksége és az elkerülő út között, valamint a 67-es főút korábban megépült kétszer két sávos szakaszán is, aminek eszközei a biztonságosabb közlekedést és üzemeltetést fogják elősegíteni.
Tavasszal a forgalom a jelenlegi (szelvényezés szerinti bal) pályáról átkerül a megépített új pályára. Az átterelést követően a meglévő burkolat terv szerinti szintbe marása, majd új pályaszerkezeti aszfaltrétegek kiépítése marad hátra. A kivitelező várhatóan 2023 év végére befejezi a munkát, így a jövő év végétől 110 kilométer/órával, kétszer két sávon juthatunk el a Balatontól Kaposvárig.
A fejlesztés, NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg hazai finanszírozással. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi, nettó 7 milliárd 998 millió 660 ezer 9 forintból.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!