Tizenkét mozdonyba telepít ETCS fedélzeti egységet a ZSSK
A 2011 és 2017 között modernizált 361-es sorozatú mozdonyok Pozsony és Zsolna között pendliznek gyorsvonatokon.
Biztonságosabb és gyorsabb lesz a vasúti közlekedés a szlovákiai vasúti fővonalon Pozsony és Zsolna között, mivel az ott közlekedő hétszázas számú gyorsvonatokat továbbító 361-es sorozatú többáramnemű villamos mozdonyokba beszerelik az európai vonatbefolyásoló rendszer (ETCS) fedélzeti egységét. Így a mozdonyok már maximális, azaz 160 kilométer per óra sebességgel tudnak majd menni, hiszen a vonatbefolyásoló rendszer a vasúti infrastruktúrakezelő (ŽSR) által korábban telepített pályamenti elemeknek köszönhetően már teljes mértékben használható.
A ZSSK vasúttársaságnak eddig hetvenhét vasúti járműben van beszerelve az ETCS rendszer fedélzeti egysége, ezen kívül tíz bérelt Vectron mozdonyban is. Az idei éven beszerzett új járművekben pedig már kötelező, hogy gyárilag be legyen szerelve az ETCS a járműbe. Jelenleg Szlovákia vasúthálózatának csak kis részén vannak telepítve az ETCS vonatbefolyásoló rendszer pályamenti elemei, mégpedig a Pozsony-Récse és Zsolna közötti, 194 kilométer hosszú, illetve a Zsolna és Csáca közötti, harminc kilométer hosszú szakaszon.
Nézzük, miből lett a cserebogár: A 163-as sorozatú egyáramnemű Persingeket újították fel és építették át 361-es sorozatú mozdonyokká 2011 és 2017 között. Az eredeti mozdonyból lényegében csak a szekrény, a feljavított forgóváz, a hajtómotor és a fékrendszer maradtak meg. A 361-eseknek is van két verziójuk, a 361.0 csak 140 kilométer per órás végsebességre képes, a 361.1 pedig húsz kilométerrel többre képes a pályán.
Nyitókép: ZSSK
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!