Szlovákiából szerez be önürítős kocsikat az ÖBB

iho/vasút   ·   2021.04.06. 12:00
zostrnava_onuritos

A ŽOS Trnava kilencven Faccns sorozatú vagont fejleszthet ki és gyárthat le az osztrák vasúttársaságnak.

A nagyszombati cég pályázatát választotta ki győztesnek néhány hónappal ezelőtt meghirdetett teherkocsitenderén az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB). Az üzlet értéke 13 millió 905 ezer euró, vagyis szinte pontosan ötmilliárd forint – azaz egy vagon 55 millió 500 ezer forintba kerül. A négytengelyes, Faccns sorozatú, önürítős (gravitációs) kocsitípus az előző, Faccnpps sorozatú vagonok továbbfejlesztett verziója lesz: új, hidraulikus vezérlőrendszerrel látják el a kocsikat, amelyekkel különböző ömlesztett árukat, valamint sódert és homokot fog szállítani az ÖBB RCG – jelenti a Rail Freight.

A ŽOS Trnava már idén nyáron az ÖBB rendelkezésére fog bocsátani két, teljeskörűen használható prototípus kocsit, hogy azokkal elvégezhessék az interoperábilitási műszaki előírásoknak (TSI) megfelelő teszteket. A sorozatgyártás ezt követően, várhatóan 2022 tavaszán kezdődhet meg, az utolsó járművet 2023 elejéig át is veheti az ÖBB.

A többek között az önürítős vagonok előállítására szakosodott szlovák vasúti járműgyártó már egy jó ideje az ÖBB egyik megbízható partnerének számít, közösen fejlesztik az ÖBB által rendelt teherkocsikat. A nagyszombatiak a svájci SBB-vel is együttműködnek: eddig körülbelül 320 önürítős vagont építettek meg a vasúttársaságnak, és a közeljövőben is még további járműveket fognak átadni. A szlovák cég nemrégiben partnerségre lépett a németországi Waggonbau Niesky gyártóvállalattal is, hogy továbbfejlesszék a vasúti teherkocsik szerkezetét.

(Nyitóképünkön az SBB-nek gyártott önürítős kocsik egyike. Kép forrása: Rail Freight)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek