Személy- és élőállatszállításra fel!
A személykocsikat és a teherkocsit a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.
IC 1. – A prototípusok„Régóta dédelgetett álmom, hogy az első generációs IC-kocsikat elkészítsem. A tavalyi előrendeléses hagyományos »poznani« kocsik után, íme az IC-változat, első-, valamint másodosztályú kivitelben. A prototípusok egy törzsvásárlónk gyűjteményét gazdagítják.
Az első ilyen vonat 1991. június 2-án állt forgalomba, Budapest–Miskolc vonalon.
- Pályaszám: 50 55 19-37 002-5 Ao, korszak: V.
- Pályaszám: 50 55 20-37 014-7 Bko, korszak: V.
- Pályaszám: 50 55 20-37 015-4 Bko, korszak: V.
A modelleket kizárólag csak telefonos előrendelés formájában jelentetjük meg. Előrendelési határidő: 2017. március 16. További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben álluk rendelkezésükre.
Az örök klasszikus 3. – Az elfelejtett kocsitípusTatabánya vasútállomáson tehénbőgésre lettem figyelmes, persze ez nem ma történt, hanem 1990-ben. Fényképezőgép sajnos nem volt nálam, de pár nap múlva a kocsit visszaútban lefotóztam. Számomra azért volt érdekes a hagyományos Ggs típusnak kinéző kocsi, mivel az oldalfalon Hs sorozat szerepelt. Addig nem tudtam, hogy ilyen típusú állatszállító teherkocsi is van a MÁV állagában.
Sokak örömére a sorozat folytatásaként elkészítettük a modellváltozatot az eredeti kivitelnek megfelelően. A tetőre hosszanti bordákat applikáltunk, melyen a bal szélen lévő erősítést is megjelenítettük. Természetesen a típusra jellemző feljárólépcsőt sem felejtettük ki, ezt műgyantából oldottuk meg. A kocsi sarkain lévő komphorgok 0,2 milliméteres maratással készültek.
A hagyományos változatok
A sorozatot hagyományos kivitelű, Ggs kocsikkal folytatjuk, mindjárt két korszaknak megfelelően. Az ötödik korszakos modellt a feliratozástól eltekintve, a Hs kocsinak megfelelő szerkezeti alakításokkal láttuk el.
A negyedi korszak kedvelői az eredeti, feljárólépcsős változatnak örülhetnek. Természetesen ezen a kocsin is átépítettük az ajtót, a modell komphorgot kapott. A tető viszont nem hosszanti, hanem függőleges bordázatú.
Valamennyi kocsin az ütközők szárát is megtamponáltuk.
- Katalógusszám: 32932, pályaszám: 02 55 147 3610-4, korszak: IV.
- Katalógusszám: 31376, pályaszám: 22 55 148 3690-0, korszak: V.
- Katalógusszám: 31377, pályaszám: 22 55 210 0248-8, korszak: V.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
A személykocsikat és a teherkocsit a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.
IC 1. – A prototípusok
„Régóta dédelgetett álmom, hogy az első generációs IC-kocsikat elkészítsem. A tavalyi előrendeléses hagyományos »poznani« kocsik után, íme az IC-változat, első-, valamint másodosztályú kivitelben. A prototípusok egy törzsvásárlónk gyűjteményét gazdagítják.
Az első ilyen vonat 1991. június 2-án állt forgalomba, Budapest – Miskolc közötti viszonylatban.
Pályaszám: 50 55 19-37 002-5 Ao, korszak: V.
Pályaszám: 50 55 20-37 014-7 Bko, korszak: V.
Pályaszám: 50 55 20-37 015-4 Bko, korszak: V.
A modelleket kizárólag csak telefonos előrendelés formájában jelentetjük meg. Előrendelési határidő: 2017. március 16. További részletekkel +36-30/975-75-71-es központi telefonszámon munkaidőben álluk rendelkezésükre.
Az örök klasszikus 3. – Az elfelejtett kocsitípus
Tatabánya vasútállomáson tehénbőgésre lettem figyelmes, persze ez nem ma történt, hanem 1990-ben. Fényképezőgép sajnos nem volt nálam, de pár nap múlva a kocsit visszaútban lefotóztam. Számomra azért volt érdekes a hagyományos Ggs típusnak kinéző kocsi, mivel az oldalfalon Hs sorozat szerepelt. Addig nem tudtam, hogy ilyen típusú állatszállító teherkocsi is van a MÁV állagában.
Sokak örömére a sorozat folytatásaként elkészítettük a modellváltozatot az eredeti kivitelnek megfelelően. A tetőre hosszanti bordákat applikáltunk, melyen a bal szélen lévő erősítést is megjelenítettük. Természetesen a típusra jellemző feljárólépcsőt sem felejtettük ki, ezt műgyantából oldottuk meg. A kocsi sarkain lévő komphorgok 0,2 milliméteres maratással készültek.
A hagyományos változatok
A sorozatot hagyományos kivitelű, Ggs kocsikkal folytatjuk, mindjárt két korszaknak megfelelően. Az ötödik korszakos modellt a feliratozástól eltekintve, a Hs kocsinak megfelelő szerkezeti alakításokkal láttuk el.
A negyedi korszak kedvelői az eredeti, feljárólépcsős változatnak örülhetnek.
Természetesen ezen a kocsin is átépítettük az ajtót, a modell komphorgot kapott. A tető viszont nem hosszanti, hanem függőleges bordázatú.
Valamennyi kocsin az ütközők szárát is megtamponáltuk.
Katalógusszám: 32932, pályaszám: 02 55 147 3610-4, korszak: IV.
Katalógusszám: 31376, pályaszám: 22 55 148 3690-0, korszak: V.
Katalógusszám: 31377, pályaszám: 22 55 210 0248-8, korszak: V.”