Škoda-licencű Transtech-villamosokat szerez be Tampere
A megállapodás hivatalos szignózására a végső jóváhagyást követően, várhatóan október végén kerül sor. A Škoda Transportation finn leányvállalata a spanyol CAF, lengyel Pesa, valamint a svájci-spanyol Stadler Rail Valencia ajánlatait utasította maga mögé a tenderen – adja hírül az International Railway Journal.
A Transtech tizenöt–húsz ForCity Smart Artic villamost építhet Škoda-licenc alapján a tamperei egyetemet, a városközpontot, és az attól tíz kilométerre délre található külvárost, Hervantát összekötő, 23,5 kilométer hosszú vonal első, a központ és Hervanta közötti szakaszának végleges terveitől függően. A járművek darabára is a rendelt mennyiségtől függ: 3,2-3,8 millió euró. A harminchét méter hosszú, alacsonypadlós kocsikhoz tízévnyi kötelező karbantartás is jár, amit opcionálisan akár harminc évvel is meg lehet majd hosszabbítani. A kontraktus lehetővé teszi további negyvenhat jármű vásárlását.
A VR Track, az YIT, a Ratatek és a Pöyry Finland alkotta Tralli konzorcium a tervek szerint 2017-ben kezdi meg a bő kétszázezer lakosú Tampere első villamosvonalának építését, a kivitelezési szerződéseket várhatóan még a hónapban aláírják. Az első szakaszon 2021-ben indulhat meg a forgalom. A második szakasz északnyugati irányba, a központi kórház és Lentävänniemi külváros felé nyúlna tovább – számol be a Global Rail News.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!