Škoda-hajtás a kínai metróban
A szállítandó B2 jelű járművekbe a Škoda Electric által gyártott hajtásláncot építik, így bár a cseheknek nincs közvetlen részesedésük a nyertes konzorciumban, a 23, egyenként ötkocsis szerelvény hajtáslánca egy ideig ellátja őket munkával.
A konzorcium két fő részvényese a sokat emlegetett kínai vasúti járműgyártó CSR és a szingapúri Midas Holding, az alumíniumötvözetek specialistája. A szerződés összértéke közel 530 millió jüan, vagyis mintegy 18,5 milliárd forint. A vonatokat 2013 májusa és 2014 márciusa között szállítják.
Tekintsük át egy pillanatra a tervezett szucsoui metróhálózatot: a négy vonalból egyelőre egy sem üzemel, bár a 2007 vége óta épülő elsőt még idén megnyithatják, az első 21 kocsi még december végén megérkezett. A második, most érintett vonal 2009 karácsonya óta épül, a Peking–Sanghaj nagysebességű vasútvonal szucsoui állomásától indul déli irányban, a város déli külső körgyűrűjéig. Az eredeti tervek szerint legalább részlegesen ez a vonal is megnyitott volna még az idei év folyamán, de jelen állás szerint a nyitás mintegy két évet csúszik.
Az idei év nemcsak megnyitások, hanem a munkálatok szempontjából is fontos lesz a metróhálózatnak: mind a hármas, mind a négyes vonalat idén kezdik építeni, és ha menetrend szerint haladnak, három vagy négy év múlva üzemelni is fognak. Ez azt jelenti, hogy nyolc-kilenc év alatt a kínai város kiépít és üzembe helyez mintegy 140 kilométernyi metróvonalat. A hazai tapasztalatok fényében szédületes belegondolni.