Rendhagyó nosztalgiajárat Prágában
A történet 1962. november 21-én kezdődött, amikor pályára került az első „téhármas”, s elkezdte hosszú szolgálatát Prága utcáin. Akkor a 4-es villamos vonalán a zlíchovi szeszgyártól Hostivař végállomásra közlekedett a korszerű cseh gyártmányú villamos. A jubileumi ötvenéves évforduló alkalmából a 91-es nosztalgiajárat vonalán teljesített szolgálatot a 6102 pályaszámú villamos.
1962 végére 70 új T3 típusú villamost adtak át a prágai közlekedési vállalatnak, 1974-re sikerült az egész villamosállományt lecserélni az új téhármasra. Az átállás persze nem volt zökkenőmentes, de a gyermekbetegségek orvoslása után, valamint néhány műszaki módosítást követően teljes mértékben átvették az uralmat Prága villamosvonalain. A kétkocsis verzió 1964-től terjedt el ott, ahol ezt az utasforgalom intenzitása megkívánta. 1962 és 1976 között összesen 892 ilyen villamost állítottak forgalomba. 1982–1990 között további 292 villamost gyártottak, azonban ezek már a T3-as típus modifikált verziói, a T3SU és a T3SUCS típusúak voltak. Ezeket a típusokat exportra is szánták, az SU rövidítés éppen a Soviet Uniont takarja. Utóbbi típusokat fokozatosan modernizálták, így jöttek létre a T3R.P típusú villamosok, vagy a T3R.PLF típusú alacsony padlós középrésszel.
A legendás téhármasokat nemcsak Prágának gyártották, hanem az egész akkori Csehszlovákiába jutott belőlük, sőt a „baráti” Szovjetunióba, de más európai országokba is szállítottak. Tíz ország 47 városában találkozhatunk T3-as típusú villamossal, nem csoda hát, hogy 1988-ban a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült ez a típus, mint a legnagyobb számban gyártott villamos, gyártója a ČKD Tatra pedig mint világhírű villamosgyártó vált legendává.