Próbaterhelés a szárnyhídon
A járművekkel hét tesztet hajtottak végre különböző teherállásokban, ami azt jelenti, hogy az egyenként 26 tonnás teherautókat más-más alakzatban állították fel a szárnyhídon.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szakértőinek bevonásával azt vizsgálták, hogy a szerkezet hogyan reagál ekkora terhelésre. A szakemberek először rögzítették a terhelés nélküli híd adatait, majd felvonultak a teherautók, és terhelés alatt is megmérték, hogy hogyan viselkedik a hídszerkezet.
Dunai László, a terheléspróba vezetője a teszt előtti sajtótájékoztatón elmondta, hogy a szárnyhíd statikus próbaterhelése során megmérik a híd állapotváltozását terhelés hatására. Azt mérték, hogy az üres hídhoz képest milyen süllyedések, lehajlások keletkeznek, illetve figyelték, hogy a híd belsejében milyen feszültségek alakulnak ki.
A mérések idejére a gyalogosok nem használhatták a Margit hídra vezető szárnyhidat, csak az Árpád híd felől közelíthették meg a Margitszigetet.
A Margit híd felújítása 2009. augusztus 21-én kezdődött meg. A mintegy másfél évig tartó rekonstrukció során felújították az úttestet, a villamosvágányokat, kicserélték a pálya- és hídszerkezet elemeit.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság tavaly november 15-én adta hozzájárulását a híd ideiglenes forgalomba helyezéséhez. A műemléki felújítás jelenleg még zajlik.