Prágában vendégszerepelt egy Studenka-utód
A Prágában már több mint egy évtizede működő integrált közlekedési rendszer S34 jelű vonalát a prágai Központi Pályaudvar (Masarykovo nádraží) és Praha-Čakovice állomás között a KŽC Doprava magán élményvasútszervező és vasúti személyszállító cég üzemelteti. A tizenkilenc kilométeres szakaszon régi Studenkák teljesítenek szolgálatot, de a jövőben ez még akár meg is változhat. A városi vonalat kiszolgáló magánvasút játszik a gondolattal, hogy legalább bérbe veszi a járművet.
A zólyomi járműjavítóban két egykori Studenka (egy 810-es motorkocsi és egy 011-es pótkocsi) átépítéséből született 813-913-as sorozatszámú motorvonatra piros színének köszönhetően azonnal felfigyeltek az utasok. November 10-én tartotta a PID, a prágai integrált közlekedést szervező vállalat a motorvonat prezentációját, ennek alkalmából a nagyközönség is kipróbálhatta a zólyomi remeket. Sokak szerint sokkal csendesebb, mint a Reginák (Regionova ragadványneve). Ezen kívül viszont megoszlanak a vélemények a vonat kinézetéről, formatervezéséről.
A motorvonat néhány műszaki paramétere: a vonatban TEDOM típusú dízelmotor rötyög, teljesítménye 310 kilowatt, négyfokozatú automata Voith Diwa típusú váltó van beépítve. A csuklós szerelvény hossza 28 ezer 820 miliméter, magassága 3 770 miliméter, szélessége pedig 3 073 miliméter. A vonat tömege 41,9 tonna, maximális sebessége 90 kilométer per óra, összesen százhatvanhét utas befogadására alkalmas, ebből hatvanöt ülőhely, százkettő pedig állóhely. A vonaton külső és belső kamerarendszer is működik. A vonatból egyelőre csak a prototípus készült el, további sorsáról az esetleges megrendelések számának függvényében döntenek.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!