Ötszáz dollárt kínált fel fájdalomdíjként a Lufthansa a budapesti járatán leforrázott utasnak
A másodfokú égési sérülést szenvedett és családja azonban nem kér a pénzből, csak a légiutas-kísérő felelősségre vonását és a bocsánatkérést várja el a légitársaságtól.
- A német Lufthansa ötszáz dollárt ajánlott fel egy tinédzsernek, aki égési sérüléseket szenvedett a ráborult kávé miatt.
- Az eset a Frankfurtból induló járat útjának második szakaszában történt, amikor a légiutas-kísérő hibájából egy csésze forró ital a kanadai utas ölébe ömlött.
- Bár az elszenvedett égési sérülések még az utas hazatérése előtt meggyógyultak, a család csalódott az incidens kezelésében, és ragaszkodik a felességre vonáshoz, illetve a Lufthansa bocsánatkéréséhez.
A torontói illetőségű Jack Hayden a frankfurti légikikötőből ( FRA ) repült még júliusban Budapestre (BUD), amikor az eset történt. Az utazás második szakaszában, a földet érés előtt a légiutas-kísérők forró italokat szolgáltak fel, és az egyikük hibája miatt (óvatlanul helyezte az utas elé az italt) egy pohárnyi forró fekete Haydenre ömlött, aki meg is jegyezte, mennyire égeti bőrét a forróság. A légiutas-kísérő zavarában azonban csak annyit mondott: „Ó, nem”, és folytatta a többi utast kiszolgálását. Haydennek csak ezt követően nyílt lehetősége a mosdóban lemosni és lehűteni égési sérüléseit. (Megjegyzezzük, az ilyen rövidtávú repülésekre rendszeresített repülőgépek utastere általában meglehetősen szűkös, minden mozdulatot meg kell fontolni, és feltételezhető, hogy a stewardess elhibázott mozdulata is a korlátozott helyre, mozgástérre vezethető vissza.)
A repülés további szakaszában az utas az égési sérülések okozta fájdalom miatt nem tudta bekötni a biztonsági övét. Budapestre érkezésekor pedig kénytelen volt orvost felkeresni, ahol ellátták, egyúttal megerősítették, hogy másodfokú égési sérüléseket szenvedett, amelyek kezelésére gyógyszereket írtak fel. Hayden sérülései csak addigra gyógyultak meg teljesen, amikor visszatért torontói otthonába.
Ezek után a kárvallott és családja felvette a kapcsolatot a Lufthansával a budapesti járat fedélzetén történt eset miatt. A légitársaság ügyfélkapcsolati osztálya a közelmúltban e-mailt küldött a családnak, amelyben azt írták, „Szeretnénk tájékoztatni, hogy a fia nem tett bejelentést sérülésekről a fedélzeten, és továbbra is várjuk a személyzet állásfoglalását a kérdésben, ha vissza tudnak emlékezni az esetre." Ugyanakkor ötszáz dollárt is felajánlottak az elszenvedett kellemetlenségek kompenzálására. A Lufthansánál ez a maximális összeg, amit a sérülést és az ezzel járó kiadásokat igazoló orvosi dokumentumok, illetve számlák nélkül felajánlhatnak.
Jack Hayden viszont csalódott, és nincs kibékülve azzal, ahogy az ügyét a Lufthansa kezelte. Különösen az utaskísérő az incidenst követő magatartását kifogásolja, ezért ragaszkodik a felelősségre vonáshoz, és elvárja a légitársaság bocsánatkérését.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!