További Airbus A320neo és A321neóktól válik meg a Lufthansa

iho/repülés   ·   2024.11.10. 09:00
_lufhtansa_a321neo_

Még az év vége előtt a német légitársaság kilenc neo eladásával kívánja likviditását növelni. Aztán visszabérli a repülőgépeket.

A Lufthansa-csoport nem először él ezzel a megoldással, 2023 óta van jelen a piacon, a jó állapotban lévő repülőgépek – tekintettel az új gépek esetében tapasztalható hosszú várakozás időre – iránt nagy a kereslet. Csak a nyár folyamán négy, öt hónap és két év közötti Airbus A320 és egy A321neótól (képünkön) vált meg a társaság (a likviditást javító tőkebevonás értéke elérte a 230 millió eurót), majd hat évre szólóan visszabérelték a repülőgépeket. Az említett kilenc gépre is hasonló sors vár, valószínűleg még az idén.

Ezzel párhuzamosan a Lufthansa öt CRJ900-asra is vevőt keres, annyi különbséggel, hogy a csoport ezektől a gépektől végleg szeretne megszabadulni. Jövőre pedig nagy valószínűséggel kísérletet tesz A340-600-asainak az értékesítésére is – a tervek szerint a négyhajtóművesek 2025-ben végleg kikopnak az interkontinentális flottából.

Ugyanakkor a Boeingtől megrendelt 787-9-esek és 777-9-esek szállításának késedelme miatt a Lufthansa arra kényszerül, hogy tovább üzemeltesse nagy hatótávolságú repülőgépeit. A jelenlegi állás szerint azonban 2025–26-ban befutnak az új madarak, így 2028-ig radikális változásoknak lehetünk majd szemlélői: az említett időpontig a légitársaság legalább ötven repülőgépet sorol ki a flottájából. Az érintett típusok: Airbus A330-200, A340-300 és 600, valamint az összes Boeing 747-400-as...

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek