Őszig is eltartanak a kátyúzási munkák Nógrádban
Ürmössy Ákos, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságának vezetője a megyei önkormányzat csütörtöki ülésén a képviselőknek elmondta: a téli időjárás minden eddiginél jobban igénybe vette a megye 944 kilométeres közúthálózatát. A rendkívüli mértékű kátyúsodás már a tél folyamán megmutatkozott, és összesen 402 tonna hidegaszfaltot használtak fel, hogy a legszükségesebb javításokat elvégezzék. Összehasonlításként ismertette: 2012-ben összesen 26 kátyúkárt jelentettek az igazgatóságon, 2013-ban pedig április 8-áig már 56-ot.
Tájékoztatása szerint az országban Heves és Nógrád megye úthálózata van a legkritikusabb állapotban, ezért a két megyei szervezet összefogva, a Magyar Közút Zrt. központja segítségével a legkorábban biztosította a tavaszi kátyúzáshoz szükséges melegaszfaltot. Az időjárás miatt azonban csak néhány napja tudták elkezdeni – az úthálózat fontossági sorrendjében – a munkát.
A képviselők kérdéseire Ürmössy Ákos arról is beszélt, hogy az országosan egyre szigorúbb műszaki ellenőrzés és beruházói fellépés miatt megtakarítják a pótmunkaigényt – ez azt is jelenti, hogy egyre jobbak a tervek is –, ebből a megtakarításból pedig újabb szakaszokat lehet javítani.
Kitért arra is, hogy a most folyó útfelújításoknál sokkal jobban figyelnek a rétegezésre, a meglévő pályaszerkezetekre, és már nem a felújítandó kilométerhossz a szempont, hanem az, hogy tartós burkolatot építsenek.
Elmondta azt is: ahol az igazgatóság a beruházó, ott beleszólnak a technológiába, arról pedig biztosította a képviselőket, hogy olyan munkát senki nem vesz át, amely a minősítési dokumentáció szerint nem jó.
Az igazgató beszámolt arról is, hogy a kátyúzáson felüli nagyobb léptékű burkolatjavítások a Regionális Operatív Program támogatásával készülnek. Idén 19 kilométeren végeztetnek teljes körű útfelújítást Nyugat-Nógrádban, a munkák már meg is kezdődtek. Tavaly Dél-Nógrádban 13,5 kilométeres szakasz kapott teljes felújítást.