Optimalizálja rotterdami TransFER-fuvarjait az RCG

iho/vasút   ·   2024.01.31. 12:15
rotterdam_kikoto

A logisztikai vállalat már Linzből és Duisburgból is szállít Európa legnagyobb mélytengeri kikötőjébe.

A Linz–Duisburg–Rotterdam TransFER-szolgáltatással közvetlen fuvarlehetőséget hoz létre az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) Ausztria, Németország és Hollandia között, hetente négy alkalommal. Az új szolgáltatással több szállítási lehetőség is elérhető: a hagyományos, 20–45 láb hosszú, egymásra rakható konténerektől a cserefelépítményekig, valamint hamarosan a daruzható félpótkocsikig. A fuvarok optimális kapcsolatot kínálnak a tengeri áruforgalom számára Nyugat- és Közép-Európa gazdasági régióihoz.

A TransFER ezen felül lehetővé teszi a Rotterdamon belüli transzfereket a Maasvlakte és Waalhaven ipari és kikötői területek összes tengeri és konténertermináljához, valamint Antwerpenbe és Zeebruggéba.

A világ egyik legnagyobb tengeri kikötőjének számító rotterdami kikötő kulcsfontosságú szerepet játszik a vasúti árufuvarozásban: jelentős európai logisztikai csomópont, mely intermodális szállítási csomópontként szolgál az áruknak a vasúti, tengeri, folyami és közúti fuvarozás között történő átrakodása során. Sőt, nemcsak Európán belül, hanem azon túl is fontos az áruszállítás számára.

A fenntartható, biztonságos és hatékony hátországi kapcsolatokra törekvő rotterdami kikötői hatóság szerint az új összeköttetés sokkal többet ad, mint egy plusz vasúti szolgáltatás. Az ügyfeleknek nyújtott nagyobb rugalmasságon és jobb összeköttetésen felül kisebb forgalmat jelent az autópályákon, ezáltal a károsanyag-kibocsátás is kevesebb, valamint a forgalmi dugók és balesetek esélye is alacsonyabb.

Az új TransFER-szolgáltatás keretében az ausztriai Linzből indulnak az ÖBB RCG tehervonatai, melyek a németországi Duisburgot érintve jutnak el a hollandiai Rotterdamba. A megbízható logisztikai tervezés érdekében minden egy fix menetrend szerint történik. A vállalat azon dolgozik, hogy rövidesen daruzható félpótkocsikat is lehessen szállítani. Sőt, még veszélyes anyagokat (RID) is lehet fuvarozni a teljes útvonalon.

Az ÖBB RCG körülbelül hatvan hálózati és több mint 1500 egyedi TransFER-összeköttetést kínál a teljes eurázsiai kontinensen, legyen szó kocsirakományokról, intermodális szállításról vagy akár egyedi igényekre szabott fuvarozási megoldásokról. Az indulási állomástól, illetve a rendeltetési helytől függően kiegészítő szállítmányozási szolgáltatások, például átrakási, raktárlogisztikai vagy vámszolgáltatások is rendelkezésre állnak. A társaság az elsőtől az utolsó mérföldig minden részletről gondoskodik.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group Európa vezető logisztikai vállalataként Európától Ázsiáig a nap 24 órájában formálja az iparágat, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A világ 18 országában jelen lévő RCG 34 különböző nemzetiségű, összesen 5887 logisztikai szakembere évente körülbelül 448 ezer vonatot – naponta nagyjából 1230-at – közlekedtet le biztonságosan, évente több mint 88 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékony, végpontok közötti logisztikai megoldásokkal. A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 27,5 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik.

(Nyitóképünkön a rotterdami kikötő egy részlete. Kép forrása: Port of Rotterdam)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek