Nyolc kilométer a hegy alatt, a Tauerntunnel
A század elején átadott Tauernbahn legnagyobb műtárgya a Mallnitz és Böckstein között húzódó alagút, mely nem csak a vasúti, de a közúti kapcsolatot is jelenti a hegy két oldala között. Amellett, hogy a Salzburg felől Villachba tartó hatalmas személy-, és teherforgalom halad itt át, az alagút két vége között egy autószállító ingaszerelvény jár óránként. Ez a vonat egy ÖBB Taurus mozdonyból, jó pár autószállító vagonból és egy emeletes vezérlőkocsiból áll. A két végállomáson az autóút véget ér, táblák jelzik a túloldali települést, de egy kis autószállító piktogrammal kiegészítve. Az átkelés alig pár percet vesz igénybe, jóval hosszabb időt tesz ki a be-, és kirakodás folyamata az állomásokon. Először az érkező autósok a személykocsiból visszaszállnak a kocsijukba, majd lehajtanak a vonatról. Ezután a felszállók rágurulnak a szerelvényre, és mivel az utat nem tölthetik járművükben, előresétálnak a vezérlőkocsihoz. Amint mindenki beszállt, a menetrend szerint indul a vonat és a másik oldalon ugyanez a folyamat kezdődik elölről. Egyes forrásokban autózsilipként is emlegetik ezt, mely találó név a szolgáltatásra, amit az ÖBB üzemeltet.
Fekete Csaba, olvasónk, az északi oldalról küldött képeket, jómagam pedig az alagút déli végén jártam a nyáron, most ezekből a képekből készítettünk egy összeállítást.