Nincs busz, nem lesz állomásfelújítás, mi lesz a metróval?
A Magyar Nemzet városházi forrásokból úgy értesült, hogy a 140 milliárdos költség felébe csupán az férne bele, hogy a felújított szerelvények korszerűsített pályán és biztosítóberendezések védelme alatt fussanak, az 1976 óta épült állomások azonban változatlanul maradnának. A portál szerint a főpolgármester javaslatához az adta a lökést, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a tervezett 139,5 milliárd forintos keret túllépése esetén nem finanszírozza a többletet. Tarlós István készül egy közgyűlési előterjesztés benyújtására, amelyben mindhárom (szakaszonkénti) felújítási tendert ereménytelennek nyilvánítja, és végül a Városházán mondanák ki az igent a hetvenmilliárdra karcsúsított beruházásra. Orbán Viktor miniszterelnök alig egy hete ígérte meg a metrófelújítás felgyorsítását, Tarlós István közelmúltban adott nyilatkozata szerint azonban „valakik” hátráltatják a felújítás menetét.
A Metróért Egyesület szerkesztőségünkbe eljuttatott közleménye szerint az üzembiztonságot veszélyeztetné, ha egy komplex rendszernek csupán egy részét (a pályát és a biztosítóberendezést) újítanák fel, az állomási berendezések – beleértve az ottani szellőztetőrendszert, a mozgólépcsők áramellátását – változatlanok maradnának. A civil szervezet javasolja egy olyan szakmai grémium létrehozását, amely az egész felújítást felügyeli, és javaslatokat tesz a műszakilag megfelelő megoldásokra. Ilyen szakmai felügyelőbizottság a szerelvények felújításánál már sikeresen működött.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!