Nemzetközi retró
Egy kitérőt és a hozzá tartozó vágánymezőket cserélik Kőbánya felsőn, így a 70-es vonalon Budapestre érkező nemzetközi vonatok körvasúti keringője ideiglenesen megszűnik, a „régi szép időket” felidézve ismét lesz nemzetközi szerelvény a Nyugati pályaudvaron. Újjáéled – szintén a vágányzár szűk három napjára – a budapesti fejpályaudvart elkerülő gyorsvonat fogalma is.
Lássuk akkor a pucér tényeket: a Jan Jesenius, Jaroslav Hasek, Hungaria, Metropol, Moravia nemzetközi vonatok szobi átmenet után a 70-es vonalon a Nyugati pályaudvarra érkeznek, és onnan is indulnak vissza. Az Avala viszont Rákospalota-Újpest után a Körvasúton, Kőbánya felsőn és Rákoson át közelíti meg Ferencvárost, és folytatja útját Kelebia felé – ezzel felélesztve néhány napra a fejpályaudvart elkerülő nemzetközi vonatokat.
A Nyugatiból utoljára a 2006/2007-es menetrendben, Brno felé indult az Amicus nemzetközi gyors, a következő évtől a Keleti pályaudvar lett a nemzetközi vonatok „székhelye”. Egyetlen kivétel sokáig a Ljubljanába közlekedő Citadella volt a Déliből.