Nem mindennapi kerülő
A MÁV vágányzári hirdetménye szerint november 19-től 23-ig éjszakánként pályaépítési munkákat végeznek Mezőberény és Békéscsaba között. A 120-as vonal Gyoma és Békéscsaba közötti szakaszának teljes felújítása során először lesz komolyabb vágányzár, amikor kerülőútvonalat kell kijelölni az ablakos vonatoknak.
Öt napig ugyanis a Budapestről 19.10-kor Bukarestbe induló Ister Euronight nemzetközi része, valamint szintén a román fővárosba, a Keleti pályaudvarról 22.30-kor startoló Muntenia nemzetközi gyorsvonat román stokkja is kerülő útirányon, Mezőtúr–Szarvas–Orosháza–Békéscsaba vonalon fog közlekedni.
A vágányzár miatt a 21.04-kor Mezőtúrról Szarvasra induló személyvonatot lemondják, helyette a Mezőtúrról 21.10-kor induló Ister Euronighttal lehet utazni, amely Szarvasig belföldi személyvonatként közlekedik és Pusztabánréve, valamint Halászlak megállóhelyeken is megáll. A kerülő útirányon közlekedő vonatokat várhatóan Csörgők vontatják majd a dízeles szakaszon. Bár az utóbbi időben Mezőtúr és Csabacsűd között megnőtt a teherforgalom, ám Kisszénás felé a Bézéken kívül ritkán téved más jármű.
A kerülőút, a mezőtúri és békéscsabai mozdonycsere, valamint az orosházi irányváltás miatt körülbelül 100 perccel nő a két nemzetközi vonat menetideje. Míg a 120-as fővonalon a Mezőtúr–Békéscsaba távolság 55 kilométer, ez Szarvason át pontosan 98 kilométert jelent. A menetidő növekedése elsősorban a Romániába utazóknak jelent időveszteséget, ugyanis a belföldi utasok Mezőberényig vonattal, onnan vonatpótló busszal juthatnak el a békési megyeszékhelyre.