Negyven év után...
A metró építése és a HÉV Batthyány térig a kéreg alatt vezetett pályája szüntette meg a Margit híd két oldala közötti, felszíni összeköttetést. Bő négy évtized után újra kanyarog a sínpár a híd alatt, a 17-es villamos „emberemlékezet óta” meglevő hurokvágánya viszont végleg elbúcsúzott.
Nem győzzük újra és újra leszögezni: bár a Margit híd alatt fonódó vágányon, azaz váltott irányban, de mégsem azonos pályán közlekedhetnek majd a villamosok, a Budai Fonódó hálózat nem erről, hanem az északi és déli vonalszakaszok, a Bem rakparti, a Margit körúti és a Frankel Leó utcai vonalak összefonódásáról (és itt ne tessék politikai vonatkozásokat keresni a szóban) kapta a nevét.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!