Multimodális csomópont a reptéren, ez nem a Cargo City

iho   ·   2015.07.16. 13:45
cim_multimod

Támogatja a kormány, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren multimodális csomópont központ épüljön 23 milliárd forintért – áll a szerdai Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatban.

Logikus a logisztika erősödése, hiszen növekedik a reptér cargoforgalma is

A hvg.hu összefoglalója szerint egyetért a kormány azzal, hogy meghosszabbítsák a Budapest–Arad vasútvonalhoz kapcsolódó repülőtéri iparvágányt és Ferihegyen egy multimodális csomópontot alakítsanak ki – olvasható a szerdai kormányhatározatban, amely szerint a beruházásról szóló projektjavaslatot az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2014-es pályázati kiírására nyújtanák be.

A beruházás uniós társfinanszírozásához szükséges tagállami egyetértő nyilatkozatot a határozat szerint a kormány részéről Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek kell kiállítania, azonnali határidővel.

A beruházás helyszíne a levegőből <br>(fotó: Vecsési Hírek)

A projekt teljes költsége a határozat melléklete szerint majdnem 23 milliárd forint, amelyhez 8,4 milliárdra számítanak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz forrásaiból, az önrész pedig közel 14,6 milliárd lenne. A projektjavaslat megvalósítója a repteret működtető Budapest Airport lenne, a multimodális logisztikai központ pedig Ferihegy 4-es főút melletti területein valósulna meg két fázisban – az elsőhöz kérnének támogatást.

A hírhez az Airportal hozzáteszi: a kormányhatározatban szereplő információk szerint ez a logisztikai beruházás nem azonos a repülőtér terveiben szereplő összesen 11 ezer négyzetméteres Cargo City beruházással. A Budapest Airport eddigi fejlesztési terveiben a cargo központ megépítésére a 31R futópálya Vecsés felőli szakasza volt kijelölve.

A BA terveiben szereplő Cargo City látványterve más helyszínen, a 31-es jobbpálya mellett

A kormányhatározatban kijelölt helyszín a multimodális logisztikai központ kialakítására pedig Ferihegy 4-es főút melletti helyszínt említi, amely inkább a repülőtéren jelenleg működő DHL bázis és a J porta közötti területre utal. Itt található az az iparvágány is, amely az 1-es terminál mellett ágazik le a Budapest–Arad vasútvonalról.

Ezzel a területttel kapcsolatban már 2012-ben is elhangzott a Budapest Airport részéről az az elképzelés, hogy itt épülne fel a „Repülőtéri Business Park”, amely logisztikai központok mellett irodáknak és raktáraknak adna helyet. A reptérkezelő ingatlangazdálkodási igazgatója, René Droese akkor így nyilatkozott: „Már csak néhány bürokratikus akadályt kell elhárítanunk ahhoz, hogy ez a terület valódi fejlesztési központ lehessen a gazdaság húzóiparágai és ezen keresztül az egész magyar gazdaságnak.”

A helyszín a Google Earth műholdképén

A portál idézi a miniszterelnök egy májusi nyilatkozatát is, miszerint „az államnak és a repülőtér tulajdonosainak közösen kell kidolgozni egy nagyszabású fejlesztési tervet, különben a repülőtér eléri fejlődési korlátait.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Logisztika Jogi osztály

Továbbra is kihívást jelent a Brexit a logisztikában?

iho.hu   ·   2024.10.23. 16:45

A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.