Működési engedélyt szerzett az SBB diagnosztikai járműve
Az akár kétszázötvennel is vontatható kocsit egy donorként funkcionáló eurocity-kocsi átalakításával hozta létre a Molinari Rail és az orosz Infotrans.
A svájci vasútvonalak egyre nagyobb mértékű használata megköveteli a vasúti infrastruktúra még intenzívebb vizsgálatát. A vasúti közlekedés megfelelő biztonsága érdekében a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) speciális diagnosztikai járműveket használ. Az egyik ilyen egy eurocity-kocsiból átalakított, vontatott jármű (gDFZ), mellyel a Molinari Rail AG számos szimulációs elemzést készített, valamint 2018 óta típusteszteket is végzett Svájcban és Németországban. A jármű végleges közlekedési engedélyét idén májusban hagyta jóvá a svájci szövetségi közlekedési Hivatal (BAV).
A méréstechnikai rendszert az információs és közlekedési rendszerek tudományos és termelési központjaként funkcionáló, orosz Infotrans cég szállította, és alakított ki a kocsiból korszerű diagnosztikai járművet. Mivel a kocsival az SBB a jármű és az infrastruktúra közötti kölcsönhatásokat is kielemzi, ennek érdekében és szenzorokat és mérőműszereket telepítettek a forgóvázakra, a kocsiszekrényre, valamint a két mérőáramszedőre. A Molinari Rail futásdinamikai elemzést is végzett, ennek során háromdimenziós többtestes szimulációval vizsgálták a menetstabilitást, a kisiklási biztonságot, valamint a kerekek és a sín közötti erőhatásokat.
Az igazi kihívást az jelentette, hogy az átalakított kocsinak még kétszáz kilométer per órás sebesség mellett is optimális maradjon a futásjósága a vasúti járművekre jelenleg érvényes DIN EN 14363-as követelményeknek megfelelően. A futásdinamikai elemzést 250 kilométer per órás tempóval is elvégezték annak érdekében, hogy a diagnosztikai járművet a svájci nagysebességű vonalakon is alkalmazni lehessen.
A Molinari Rail azért is döntött az átfogó elemzés mellett, mivel az átalakítással a jármű tömege jelentősen megnőtt, valamint az áramszedőkkel felszerelt járművekre is szigorúbb elvárások vonatkoznak, ezek miatt új primer és szekunder rugózás, valamint új billegésstabilizáló rendszer alkalmazása vált szükségessé.
A Molinari Rail a homologizáció követelményeit az átalakított járműre vonatkozó érvényes jogszabályi követelmények alapján elemezte ki, a szövetségi hivatallal egyeztetve és összehangoltan. Ennek alapján a homologizációt a szövetségi hivatallal és a projektben részt vevő összes féllel együtt végezte el, majd idén májusban a korlátlan üzemelési engedély megszerzésével teljesítette is azt.
A Molinari Rail Group egy független svájci vasúttechnológiai cég, melynek központja Winterthurban található, de Bécsben, az szintén ausztriai Schwazban, valamint a németországi Dessauban is rendelkezik leányvállalatokkal. A tulajdonosok által irányított csoport személyre szabott megoldásokat kínál a globális vasúti ipar számára, továbbá az ügyfeleket a termék teljes életciklusán át támogatja: a járművek vagy alrendszerek tervezésétől és fejlesztésétől a gyártáson, összeszerelésen és üzembe helyezésen át tanúsításig, karbantartásig és korszerűsítésig. A csoport ügyfelei között közlekedési cégek és vasúti járműgyártók éppúgy szerepelnek, mint építőipari vállalatok, bankok, lízingcégek vagy hatóságok.
A Molinari Rail 2016 óta Németországban is működtet saját termelőegységet, nagyobb projekteket is megvalósítva, ennélfogva a közepes méretű csoport technológiai, gyártási és projekt részlege átfogó portfólióval rendelkezik. Több mint huszonöt évnyi tapasztalatával és ötszáznál is több befejezett projektjével a speciális mérnöki szolgáltató globálisan van jelen: bázisa van Bolíviában, az Egyesült Államokban, Egyiptomban, Indiában, Kínában, Kolumbiában, Olaszországban, Oroszországban és Törökországban.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!