Moszkvában tesztelik a Stadler fehérorosz gyártású prototípus villamosát
A moszkvai villamosok üzemeltetését végző Moszgortransz tesztelésre átvette a svájci Stadler minszki üzemében megépített első alacsonypadlós villamosát – írja az International Railway Journal. A villamos vegytiszta Stadler termék, a Stadler Minsk gyártotta, amely még korábban a Minszk Régió (lényegében önkormányzat) és a Stadler Rail AG vegyesvállalata volt. Most viszont már száz százalékban Stadler tulajdon.
A villamos mindkét végén van vezetőállás, a szerelvényeket kifejezetten a volt szovjet tagállamoknak fejlesztették ki. A villamos mínusz negyven Celsius fokos zimankóban és plusz negyven fokos hőségben is képes üzemelni. A 27,6 méter hosszú, háromrészes kocsira kétszázötven utas fér fel, közülük ötvennyolc foglalhat helyet. A jármű legnagyobb sebessége hetvenöt kilométer per óra.
A Moszgortransz új villamosokat tervez beszerezni a korosodó moszkvai villamosflotta folyamatos megújításához, ezért különböző gyártók járműveit vetik alá utasok nélküli és utasforgalmi próbáknak. Jelenleg a Stadler Minszk Metelitsa-kocsija van soron. A vállalat korábban már kipróbálta többek között az orosz gyártású Vityaz és City Star villamosokat, valamint az Alstom és az orosz Transzmasholding közös vállalkozása, a TramRus által a francia gyártó sikeres Citadis-platformja alapján gyártott alacsonypadlós villamos prototípusát is – számol be a Global Rail News.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!