Moszkva készül az óriásgépek fogadására
Megérkezett a moszkvai Domogyedovó repülőterére az első kétemeletes óriás utashíd, aminek révén az orosz főváros repülőtere képes lesz fogadni az A380-as kétszintes óriásgépeket – adja hírül a Russian Aviation.
A hatalmas szerkezet, amely összeszerelve eléri egy kilencemeletes ház magasságát, speciális trélereken, rendőri kísérettel, óvatos és lassú éjszakai szállítással egy hónap alatt jutott el a ThyssenKrupp Airport Systems spanyolországi telephelyéről a moszkvai repülőtérre.
A kettős utashíd tehát egyszerre éri el a 380-as két szintjét, így válik lehetségessé, hogy az 550-800 embert hordozó repülőgép valamennyi utasa 25 perc alatt beszállhasson, illetve 15 perc alatt elhagyhassa a gépet.
Ahhoz, hogy az A380-as rendszeres utasforgalomban repülhessen a reptérre, más berendezésekre is szükség van: Domogyedovó újabb két Elephant B-15 jégtelenítőt vásárolt, valamint két speciális Schopf 70 tonnás pushback berendezést, amelyek képesek az 500 tonnás óriásgép mozgatására.
Az utashíd összeszerelése várhatóan május negyedikéig tart, utána tehát Domogyedovó lesz az első orosz repülőtér, amely menetrend szerinti forgalomban fogadhatja és indíthatja a világ legnagyobb utasszállítóját. Domogyedovó volt az első orosz légikikötő, ahol néhány éve leszállt a típus, de az még nem valamelyik légitársaság, hanem a gyár protopéldánya volt.
Viszont Domogyedovó nagy vetélytársa, Vnukovó is igyekszik magához csalogatni az óriást. Néhány héttel ezelőtt a Lufthansa egyik 380-asa tett itt hasonló látogatást, mint tavaly ősszel Ferihegyen, azzal a különbséggel, hogy a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér a következő években semmiképp sem számíthat rendszeres A380-as forgalomra, míg Vnukovó jövőre ugyancsak képessé teszi majd magát arra, hogy ez a hatalmas gép a normális utasforgalom részeként érkezzen rendszeresen. Ezen a repülőtéren a szükséges kétszintes utashíd mellett egy új hangár is épül, amely képes lesz befogadni az Airbus óriásgépét.
A domogyedovói repülőtéren a külföldi légitársaságok mellett a jövendő, orosz lajstromba kerülő A380-asok fogadására is készülnek: az ország második legnagyobb légitársasága, a fejlett nyugati repülőtér-technika beszerzésében élen járó Transaero tavaly jelentette be, hogy öt éven belül forgalomba állítja első Szuper-Jumbóját.