Nagyon nagy Dácsia Baján
Épp egy éve érkezett az MMV legújabb dízelmozdonya, a 429 009-es nagyon nagy Dácsia Magyarországra. LDE 1250-es mozdonyból még egyet foglalkoztat az MMV, a 001-es pályaszámút. A dízel-elektromos mozdonyokban 1250 lóerős Sulzer-motor dolgozik – innen a gépek másik beceneve, a Kissulzer. A fennmaradó köztes pályaszámokat részben a Floyd mozdonyain láthattuk: két hidraulikus (LDH 1250) és két elektromos (LDE 1250) Dácsia alkotta a Floyd-flottát. A két LDH-géptől 2013 novemberében megszabadultak, a kiszolgált gépek sorsa lángvágó általi halál. Közben a Fox Rail is behozott egy Dácsiát, a 429 011-est, és híreink szerint a napokban Magyarországra ért Rókáék második LDE 1250-ese is.
Az őriszentpéteri országhatáron Szlovéniából belépő üres gabonavonatot az MMV a Zalaszentiván–Nagykanizsa–Gyékényes–Dombóvár–Bátaszék útvonalon továbbította. A szerelvényt Dombóvártól a 009-es Dácsia húzta, majd Baján mérlegelték és beállították rakodáshoz a vagonokat. A kis Sulzer a munka végeztével Szentlőrincre, az MMV dél-dunántúli bázisára távozott.
Egyik első magán-vasúttársaságunknak nem ez volt az első mozgása a környéken, hétfőn például Bácsalmásra húztak gabonavonatot rakodásra. De januárban is volt már bajai rakodása is a cégnek.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!