MKK, CM: itt vannak az őszi lámpaszámlálási statisztikák

iho/zöldút   ·   2016.02.21. 16:15
lampasz2015osz0

A kerékpárral közlekedők többsége jól látható sötétben is: országosan 74 százalékuk, Budapesten 81 százalékuk elöl és hátul is jól látható lámpát használ. A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass önkéntesei öt év alatt eddig tíz alkalommal mérte fel a magyarországi kerékpáros közösség a biciklivel közlekedők kivilágítottsági arányát.

(ábrák: Magyar Kerékpárosklub)

A Magyar Kerékpárosklub honlapján megjelent összefoglaló szerint minden évben két alkalommal vizsgálják a kerékpárosok lámpahasználatát. Legutóbb az ország 115 pontján egyszerre, azonos módszerrel vizsgált 2710 kerékpáros közlekedő adata illeszkedik az évek óta tartó trendhez. A nem reprezentatív mérések alapján általánosságban elmondható, a budapesti bringával közlekedők szabályosabbak az átlagosnál. Az elöl és hátul is kivilágított kerékpárok aránya Budapesten 81–82 százalék körül mozgott 2015-ben. A legutóbbi őszi mérésben kis visszaesés tapasztalható 2014-hez képest, ennek oka az eltérő mennyiségű és elhelyezkedésű mérési pont és az időjárás változása is lehet. Tavasszal újra mérnek, akkor is várják az önkénteseket.

Most az alábbiakat szűrték le:

  • Általánosságban elmondható, hogy az őszi adatok magasabbak a tavasszal mértekhez képest.
  • Nagyobb település, több biciklilámpa.
  • A budapesti lámpátlan biciklisták aránya továbbra is kilenc százalékon stagnált, de a kisebb településeken még mindig gyakori a kivilágítatlanság.

Végül öt fontos pont az életben maradáshoz – is:

  • Legyen elöl egy fehér fényvisszaverő prizma és egy fehér lámpa, hátul pedig egy piros prizma és egy piros lámpa.
  • A lámpák és a fényvisszaverő prizmák fényének 150 méterről is láthatónak kell lenniük.
  • A gyakorlatot figyelembe véve a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos.
  • Legalább az első keréken kell lennie legalább kettő borostyánsárga színű küllőprizma.
  • A küllőprizmát helyettesítheti a két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.