Mi lesz veled, tizennégyes Dezső?
Az ikermotorkocsi még júniusban siklott ki két tengellyel Lengyeltóti állomáson, és úgy hírlett, további sorsa megpecsételődött.
Nem hivatalos értesüléseink szerint a jármű a június 18-ai balesete során komoly mértékben rongálódott, 400 millió forintos kár keletkezett benne, az önhordó kocsiszekrény is súlyosan megsérült. A hírrel kapcsolatban megkerestük a vasúttársaságot, amely a következő választ adta: „a balesetet szenvedett 426 014 pályaszámú Desiro ikermotorkocsi szerencsére nem szenvedett végzetes sérülést. A járművet jelenleg is vizsgálja a MÁV-Start”, pontos tájékoztatást a vizsgálat lezárultával tudnak majd adni.
Hozzátették: a forgalomból kiesett balesetes jármű pótlásának érdekében a 426 014-es motorkocsi sérülésmentes, „B” oldali hajtott forgóvázát – ideiglenes intézkedésként – átépítették a 426 005-ös motorkocsiba, ezáltal azt ismét forgalomba lehet állítani.
A jelenlegi járműfenntartási helyzetet figyelembe véve véleményünk szerint kicsi az esély arra, hogy a 014-es Dezső valaha még visszaállhat munkába. A MÁV-Start harmincegy Siemens-gyártmányú dízelmotorkocsijából jelenleg körülbelül húsz üzemképes.Ennek következtében a Helikon Interrégió-vonatokat gyakran 117-es (ex-Bzmot) motorkocsival adja ki a vasúttársaság, ráadásul a Gemenc IR-eken Székesfehérvár és Sárbogárd között is napok óta Bzmoton kell csattogni, bogárdi átszállással. Ezen felül Barcs felé is mindennaposak a dízelmozdony plusz egy kocsi összeállítású vonatok – Desiro helyett.
(Nyitóképünkön a földönfutóvá lett 426 014-es Desiro. Kép forrása: Mávinform Facebook-oldal)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!