Mi lesz a törött Combinóval?

iho   ·   2014.05.19. 16:45
00kicsi

A 2028-as balesete után már csak harminckilenc Combino róhatja a Nagykörutat. Mivel az Árpád hídi villamospálya átadása óta nincs szükség a Ganz csuklósokra, mint pótlásra, továbbá az összes Combino eddig sem közlekedett – a jelenlegi kiadás összesen harminchat kocsi –, nem várható az iparik visszatérése.

A Siemens-villamosok 2006-ban érkeztek Budapestre, a vasárnap összetört 2028-as az év végén, decemberben állt forgalomba. A garanciális idő és a Siemensszel kötött karbantartási szerződés is lejárt már, ellenben a VJSZ (Fehér úti főműhely) nem foglalkozott még Combinóval. A típus legutolsó komoly balesete 2009-ben volt, ekkor a 2030-as kocsi a Margit körúton ütközött egy turistabusszal, 2010-ben a sérült elemeket a Siemens egyik üzemébe szállították kijavításra, a villamos az év novemberében állt újra forgalomba.

(fotó: MTI/Mihádák Zoltán)

A javításra és az alkatrészbeszerzésre – bár még túl közeli a baleset ahhoz, hogy erről érdemben bármit is kijelenthessünk – a BKV tehát akár közbeszerzést is kiírhat, amelyen természetesen maga a gyártó is indulhat. Egyelőre a pórul járt 2028-as a Hungária kocsiszínben vár a sorsára, ránézésre csak az első tag sérült, de az ütközés erejétől a kocsirészek közti belső csatlásokat is érhette károsodás, a kár mértékét, így a javítás lehetséges költségeit is vizsgálják még.

A Hír24 portál Nemes Gáborra, az Egységes Közlekedési Szakszervezet vezetőjére hivatkozva írja, hogy ha a tanulóvezető nem önhibáján kívül okozta a balesetet, akár négyhavi bérébe is kerülhet a kár megtérítése. A tanulóvezető vélhetően nem volt teljesen kezdő, Combinón már legalább ötéves, más típuson szerzett gyakorlat után lehet csak tanulni. A villamos körülbelül 18 kilométer per órás sebességgel ütközött a baknak, az új végállomási váltó ugyanis 35 kilométer per órával járható, az eddig megszokott tízes tempó helyett, a nagyobb sebességet ez okozhatta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.