Metróépítés az államcsőd szélén
Közel 350 millió eurós szerződést kötött az athéni metróhálózatot üzemeltető Attiko Metro S.A. a hármas vonal meghosszabbítására. A tenderen diadalmaskodó konzorciumnak tagja többek között a francia Alstom is. Hat új állomást építve 7,5 kilométerrel hosszabbítják meg a földalatti vonalát – írja az International Railway Journal.
Várhatóan 2017-re készül el a beruházás, amit a görög kormányzat és az Európai Unió közösen finanszíroz. Napi 135 ezer utasra számítanak a projekt tervezői. A vonalhosszabbítás révén Pireusz és a város nemzetközi reptere között közvetlen összeköttetés létesül – noha átszállással eddig is elérhető volt a légikikötő.
A mai metróhálózat elődjének tekinthető Athén–Pireusz vasútvonalat 1867-ben kezdték el építeni. A hálózat hossza napjainkban eléri a 46 kilométert, naponta 1,15 millióan veszik igénybe a szolgáltatást.