Menetrendváltás Tatabányán

iho/közút   ·   2012.07.16. 14:45
00

Az új menetrend koncepciója alapján a Vértes Centernél lévő autóbusz-állomás mellett egy új decentrumot hoztak létre Omega Park néven. A jelenleg inkább csak átszállóhelyként működő új csomópont átadása jövő év elejétől fog igazán értelmet nyerni, mert az eredetileg bevásárlóközpontnak épült Omega Parkba ekkor költözik be a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal. Itt helyezik majd el a hivatal kötelékébe tartozó intézményeket, mint például a földhivatalt vagy az okmányirodát, amik várhatóan jelentős utasforgalmat fognak majd generálni.

Az új menetrendben több járat útvonala is módosult: az 1-es és az 5-ös járat Omega parki betéréssel közlekedik, rövidült a 3-as és a 4-es, hosszabbodott az 1-es és a 11-es viszonylat. Néhány járat, mint a 2-es és a 8-as megszűntek, és indultak új járatok is (23, 24, 26). A régi 3-as viszonylatot kettészedték, ezentúl 3-as és 23-as jelzéssel közlekedik a járat. A törzsjáratok járatsűrűsége 30-60 perc, időszaktól függően. Este 9 óra után pedig a budapesti éjszakai járatokon is alkalmazott egymást bevárós átszállásos körjáratoké a főszerep, annyi változással, hogy a 31-es, 33-as és a 35-ös járatok az Omega Parktól közlekednek. A 32-es továbbra is az autóbusz-pályaudvarról indul.

A menetrendi módosítások mellett olyan új tarifaelemek is megjelentek, mint a napijegy, vagy a három tetszőleges vonalra váltható vonalcsoportbérlet. A menetjegy 60 percig érvényes, ezalatt korlátlan átszállás lehetséges használatával.

A frissen átadott Omega Park buszvégállomás<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotók: Varga József)

Az új menetrend bevezetésével az utastájékoztatás is fejlődött, ezentúl minden megállóba az adott megállóból történő indulási idő van kiírva, minden menetrendi tábla alján pedig térkép is található a járat útvonaláról. Hamarosan elkészülnek a megállókba és a buszokra szánt utastájékoztató kijelzők is. Szintén pályázati pénzből sikerült korszerűsíteni a Vértes Volán telephelyét is.

A sok járatkitkításos hír közepette öröm hallani, hogy valahol úgy sikerült korszerűsíteni a buszhálózatot, hogy közben háromszázezer kilométerrel csökkent az éves futásteljesítmény. A régi járatok nagy része megmaradt, igaz sok célpont csak átszállással közelíthatő meg, de ez az egy óráig érvényes menetjegynek köszönhetően az utasoknak nem kerül többe, mint korábban.

Kép és szöveg: Varga József

Kapcsolódó hírek