Menetrendváltás Tatabányán
Az új menetrend koncepciója alapján a Vértes Centernél lévő autóbusz-állomás mellett egy új decentrumot hoztak létre Omega Park néven. A jelenleg inkább csak átszállóhelyként működő új csomópont átadása jövő év elejétől fog igazán értelmet nyerni, mert az eredetileg bevásárlóközpontnak épült Omega Parkba ekkor költözik be a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal. Itt helyezik majd el a hivatal kötelékébe tartozó intézményeket, mint például a földhivatalt vagy az okmányirodát, amik várhatóan jelentős utasforgalmat fognak majd generálni.
Az új menetrendben több járat útvonala is módosult: az 1-es és az 5-ös járat Omega parki betéréssel közlekedik, rövidült a 3-as és a 4-es, hosszabbodott az 1-es és a 11-es viszonylat. Néhány járat, mint a 2-es és a 8-as megszűntek, és indultak új járatok is (23, 24, 26). A régi 3-as viszonylatot kettészedték, ezentúl 3-as és 23-as jelzéssel közlekedik a járat. A törzsjáratok járatsűrűsége 30-60 perc, időszaktól függően. Este 9 óra után pedig a budapesti éjszakai járatokon is alkalmazott egymást bevárós átszállásos körjáratoké a főszerep, annyi változással, hogy a 31-es, 33-as és a 35-ös járatok az Omega Parktól közlekednek. A 32-es továbbra is az autóbusz-pályaudvarról indul.
A menetrendi módosítások mellett olyan új tarifaelemek is megjelentek, mint a napijegy, vagy a három tetszőleges vonalra váltható vonalcsoportbérlet. A menetjegy 60 percig érvényes, ezalatt korlátlan átszállás lehetséges használatával.
Az új menetrend bevezetésével az utastájékoztatás is fejlődött, ezentúl minden megállóba az adott megállóból történő indulási idő van kiírva, minden menetrendi tábla alján pedig térkép is található a járat útvonaláról. Hamarosan elkészülnek a megállókba és a buszokra szánt utastájékoztató kijelzők is. Szintén pályázati pénzből sikerült korszerűsíteni a Vértes Volán telephelyét is.
A sok járatkitkításos hír közepette öröm hallani, hogy valahol úgy sikerült korszerűsíteni a buszhálózatot, hogy közben háromszázezer kilométerrel csökkent az éves futásteljesítmény. A régi járatok nagy része megmaradt, igaz sok célpont csak átszállással közelíthatő meg, de ez az egy óráig érvényes menetjegynek köszönhetően az utasoknak nem kerül többe, mint korábban.
Kép és szöveg: Varga József