Megújult a Belgrád–Pancsova vonalszakasz
A szerb fővárost az attól északkeletre, a Temes és a Duna találkozásánál található Pancsovával (Pančevo) összekötő, egyvágányú, villamosított vaspálya jelentős elővárosi forgalmat bonyolít, sőt, a Románia felé vagy felől közlekedő nemzetközi vonatok is azt használják. Az évek során a sínpár állapota eléggé leromlott, így felújítása elodázhatatlanná vált. A korszerűsítésre kiírt tendert az Oroszországi Vasutak (RZSD) infrastruktúra-kezelő leányvállalata, az RZSD International nyerte. a cég három év alatt hozta helyre a meglévő vágányt, sőt egy újabb sínpár is kiépült, növelve a kapacitást – jelenti a Railway Gazette.
A munkálatok során a szakaszon található megállókat és állomásokat – Krnjača, Ovča, Sebeš és Pančevo Glavna – is modernizálták, Pancsova legnagyobb állomásán, Pančevo Glavnán jelzőközpontot építettek ki, és létrehoztak három villamos alállomást. A síneken való átkelést két új gyalogoshíd, valamint egy új, a Temes felett átívelő, 242 méteres híd segíti. A korszerűsítéseknek köszönhetően az eddigi jelentős sebességkorlátozások – a személyszállító vonatok ötvennel, a tehervonatok pedig csak harminccal döcöghettek – feloldhatóvá váltak: a pályasebesség százhúsz kilométer per órára nőtt.
A munkálatok 90,9 millió dolláros költségének tizenöt százalékát a szerb kormány állta, a fennmaradó nyolcvanöt százalékot egy nyolcszázmillió dolláros orosz hitelből finanszírozták. A szerbek nem először vesznek igénybe orosz segítséget vasútfelújításhoz: 2015 őszén állapodtak meg az RZSD Internationallel, hogy a X. páneurópai közlekedési folyosó (TEN-T) részének számító, 29,5 kilométeres Mala Krsna–Velika Plana szakaszt az oroszok újítsák fel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!