Megtört a jég
A Combinók üzemeltetését kísérő botrányok késztették a Siemenst arra, hogy továbbfejlessze a típust: a budapesti és a portugáliai Combino Plus után 2009 áprilisában bemutatták az új Avenio típust. Talán a gazdasági válság, talán a Siemens kissé megkopott neve tehette, hogy az új villamos 2011-ig csak a rajzasztalon létezett.
A hollandiai Hága villamosüzeme 2011-ben nézett új típusok beszerzési lehetőségei után. A jelenleg közlekedő GTL kocsikat „papíron” a nyolcvanas években gyártották ugyan, de az ötvenes-hatvanas évek PCC kocsijaiból számos alkatrészt építettek beléjük – ebből a GTL-I-nek nevezett típusból mintegy száz közlekedik még.
A Siemens mellett az alacsony vételáron és a minőségen kívül a típus üzemeltetési és fenntartási költségei szóltak. A megrendelés értéke a villamosvezetők kiképzésével, dokumentációval és alkatrészkészlettel együtt meghaladja a 100 millió eurót. A szerződésben az eredeti negyven kocsin kívül még negyven, opcionálisan megrendelhető jármű is szerepel.
A budapesti Combino Plus továbbfejlesztésének is tekinthető, könnyű acélszerkezetű, négyrészes, 35 méter hosszú nyolctengelyes (hat hajtott) kocsikban 70 ülő- és 188 állóhelyen utazhatnak, a villamos természetesen végig alacsonypadlós. A gyártás előkészületeit a Siemens bécsi gyárában már megtették, az első járműveket 2014 elején szállítják Hollandiába.