Megnyílt Európa új nagysebességű vasútvonala
Besançon TGV-pályaudvara előtt ünnepélyes keretek között adták át a Rajna és a Rhône völgyét összekötő nagysebességű vasútvonal első szakaszát. A 140 kilométer hosszú pályaszakasz Villiers-les-Pots és Petit-Croix között készült el. A formális megnyitót három hónapnyi intenzív tesztsorozat előzte meg, amelynek keretében a mérőkocsik hatvanezer kilométert tettek meg a vasútvonalon ingázva.
Az LGV Rhin-Rhône-t óránként 350 kilométeres maximális óránkénti utazósebességre építették ki, noha a hatósági engedélyek egyelőre 320-as limitet szabnak meg. A menetrend szerinti forgalom a decemberi menetrendváltással indul meg. Ez az első nagysebességű pálya Franciaországban, ami a Párizs érintése nélkül közlekedő belföldi és nemzetközi vonatoknak kínál infrastruktúrát. Strasbourg és Dijon között a Németországból Marseille és Spanyolország felé tartó TGV-k és ICE-k az új LGV pályáján fognak haladni jövő tavasztól.
A beruházás első ütemének összköltsége 2,3 milliárd euróra tehető. Ebből 750 millió eurót a francia kormány adott a közösbe, a pályavasút és az érintett tartományok pedig összesen 1300 millió euróval járultak hozzá a fejlesztéshez. Az Európai Unió kétszáz, Svájc pedig 66 millió euróval támogatta a nemzetközi közlekedésben is jelentős szereppel rendelkező vasútvonal létrejöttét.