Ötven új TGV az őshazába
Bő három hónapon belül, a decemberi menetrendváltással adják át az új francia nagysebességű vonal, az LGV Rhin-Rhône első szakaszát. A hálózat bővítése új motorvonatok üzembe helyezését teszi szükségessé, így az SNCF – a járt utat a járatlanért el nem hagyva – további egységeket rendelt a megszokott, hajtófejes TGV-kínálatból. Az új járművek többsége a francia-svájci TGV Lyria flottáját bővíti, két szerelvényt pedig a leendő Frankfurt–Marseille viszonylatra rendeltek.
Az LGV Rhin-Rhône első szakaszának átadásából a Párizs és Bázel, illetve Zürich között vonatozók profitálhatnak a leginkább. Menetrendváltástól a Lyria összes vonata a francia főváros Gare de Lyon pályaudvarára érkezik be.
A Párizs–Bázel–Zürich viszonylaton közlekedő flotta egészét a meglévő és 2014-ig átadásra kerülő, legújabb generációs, kétszintes TGV 2N2, avagy Euroduplex szerelvények teszik ki. Az így felszabaduló TGV POS egységeket a Lyria berni és lausanne-i járatain vetik majd be, kiváltva kilenc meglehetősen kivénhedt Sud-Est vonategységet.
A 2011 és 2014 között átadásra kerülő Euroduplexeket felkészítik Svájcon kívül a Németországban, Luxemburgban és Spanyolországban való közlekedésre is: a Párizs és Barcelona közötti nagysebességű utasszállításra tíz szerelvényt vásárolnak a franciák.
Nem áll le a hajtófejes TGV-vonatok szállítása 2014 után sem, további 25 motorvonat legyártására adott megrendelést az SNCF. Az utasforgalmi becslések szerint ezekre belföldön, az LGV Est és az LGV Sud-Est vonalain lesz szükség.
Sokat mond a tény, hogy az Alstom első szétosztott hajtásrendszerű nagysebességű motorvonatából, az AGV-ből maga a francia államvasút sem vásárol. Amennyiben hihetünk a pletykáknak és a francia gyártó visszatér a vonófejes motorvonatok fejlesztéséhez, akkor az olasz NTV lesz a világ egyetlen AGV-üzemeltető vasúttársasága.