Mégis beruháznak a Torinó–Lyon összeköttetésbe a franciák
Akár hárommilliárd eurót is ráköltenének a két várost összekötő bázisalagutat elérő vonalakra.
A francia közlekedési miniszter, Clément Beaune elmondta, a projektbe nem csak a kormány és az Európai Unió fektet be: a délkelet-franciaországi Auvergne-Rhône-Alpes régiónak is be kell szállnia a költségekbe. A miniszter szavai azért fontosak, mert a beruházást viták övezték az Infrastruktúra-orientációs Tanács (COI) januárban kiszivárogtatott és februárban publikált jelentése óta.
A közlekedési minisztérium alá tartozó tanácsadó szervezetként működő COI azt javasolta, hogy fektessenek be a Dijon–Modane vasútvonal korszerűsítésébe, mielőtt hozzáférést hoznak létre a Lyonba vezető alagúthoz. A francia kormány azonban máshogy döntött, és az alagúthoz vezető útvonalakba fektet.
A döntést számos egykori francia politikus üdvözölte, akik még márciusban arra sürgették a kormányt, hogy adjon határozott lökést a projektnek. Ezt követően, áprilisban közel hatvan jelenlegi politikus terjesztett elő egy hasonló kezdeményezést.
A Torinó–Lyon vasútvonalnak azonban ellenzői is akadnak: tavaly decemberben például százötven francia közéleti személyiség tett közzé egy levelet, melyben a beruházás leállítását kérték. Hogy az eltérő álláspontok találnak-e közös hangot, nem tudni – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünkön a Lyon és Torinó közötti vasútvonal térképe. Kép forrása: TELT/railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!