Megint szolgáltatóváltás lesz a Pozsony–Révkomárom vonalon
A cseh Leo Express a ZSSK-tól veszi át a vonatok közlekedtetését december 10-től.
Néhány évvel ezelőtt még az ugyancsak cseh magánvasutat, a Regiojetet váltotta a ZSSK (akkor még az ÖBB-vel közösen) a Pozsony és Révkomárom közötti vasútvonalon, mint vasúti szolgáltatót. 2023. december 10-től egy másik cseh magánvasút, a spanyol Renfe tulajdonában lévő Leo Express váltja fel a ZSSK-t.
A Leo Express a napokban mutatta be Pozsonyban, hogy milyen szerelvényekkel közlekedik majd a vonalon, s milyen szolgáltatási szintre számíthatnak a vasútvonalon utazók. Az új vasúti szolgáltató a téli menetrendváltástól kezdve huszonegy alacsonypadlós, Coradia Lint típusú dízel üzemű motorvonatokkal tervezi lefedni a járatokat, amikből jóval több lesz, mint eddig. Munkanapokon naponta csaknem száz járatot indítanak el, sűrítik a járatokat Dunaszerdahely és Pozsony között, ahol már húszpercenként követik majd egymást a vonatok. A menetjegyek árait nem változtatja meg az új szolgáltató, nem lesz drágább az utazás, sőt egy éves bérlet bevezetését is tervezik, aminek ára 365 euró lesz, azaz a napi viteldíj 1 euró lenne.
A járatsűrítés még megoldható, bár a pályakapacitás már a mennyezetet súrolja. Nincs lehetőség viszont a járatok gyorsítására, mivel a vonalszakasz csak egyvágányú, sok a lassújel is, ami miatt a vonatok átlagsebessége mindössze 50 és 60 kilométer per óra között van.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!