Megérkezett a 4-es metró Kelenföldre

Vörös Attila   ·   2012.12.21. 19:00
400__IMG_0234__121221_KOB__A21067_Alstom_BKV_BKK

A négyes vonal metróközlekedésre már alkalmas szakaszán november végén két próbavonat már leközlekedett. Az akkori próbák célja az volt, hogy megnézzék, mind a régi, orosz metrók, mind az új, Alstom szerelvények is közlekedhetnek az alagútban. A sikeres próbamenetek után a két szerelvényt december negyedikén visszavontatták honukba. A négyesen próbázó Alstom vonat egy kettes metrós szerelvény, ami a plusz egy kocsin kívül csak apró részleteiben tér el a négyes metróra szánt vonatoktól.

A Pillangó utcánál settenkedik Kőbánya-teher felé a négykocsis Alstom<br>(fotók: Vörös Attila)

November utolsó napjaiban megérkezett a Fehér útra az első, igazán a négyes vonalra készült metró is. A metrótelepen összerakták és közlekedésre alkalmassá tették a négy részletben, teherautókon érkezett szerelvényt, december 21-én pedig elszállították a kelenföldi metróbázisra.

Az Albertirsai úton

A négyes metró csak Kelenföldön csatlakozik bármilyen más vasúthálózathoz, ezért az új metrószerelvényt a nagyvasúton, a Kőbánya-teher–Kőbánya felső–Ferencváros–Kelenföld útvonalon továbbították új honába. Az Alstom metrót az MMV ezúttal a saját Bobójával húzta. A vonat várhatóan februárra szerzi meg a szükséges engedélyeket, a BKK korábbi közleménye szerint a 2-es vonalon is fog próbázni.

Gyors irányváltás után a délutáni forgalom különösebb zavarása nélkül elhagyta Kőbánya felsőt Ferencváros felé a metró az MMV Bobója segítségével

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.