Másfél év harc után

iho/vasút   ·   2012.07.07. 08:30
00

A BKV által alapított közlekedéstörténeti egyesület, a VTTE (Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület) 1992, a szentendrei múzeum megalakulása óta kíséri figyelemmel a megőrzendő veterán járművek sorsát. A múzeum megnyitásakor kiállított, és az azóta felújított járműveken kívül mintegy nyolcvan, különböző típusú és eredetű villamos- és HÉV-jármű várt még sorsára a szentendrei HÉV-kocsiszín melletti tárolóterületen.

Az egyesület 2010 őszén kezdett tárgyalásokat hat, villamosvasúti eredetű jármű Budapestre szállításáról a BKV-val, ahol javaslatuk megértő fülekre talált. A bürokratikus és a műszaki akadályok leküzdése után, az összeállított szerelvényt többször mozgatva Szentendrén, végül 2012. július 4-én és 5-én éjszaka szállították a kocsikat Budapestre.

Érkezik az első kocsi Angyalföld vasútállomásra 2012. július 3-án éjjel<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a külön nem jelölt felvételeket Kadocsa Gyula készítette)

Menetenként három-három öreg villamos jött: először a 2806+5600+5800 szerelvény, majd következő nap a budapesti eredetű, de miskolci M4-es Muki az 1714-es motor- és az 5884-es pótkocsival. Ezen a rövid, alig tíz kilométeres szakaszon (ami három különböző üzemhez tartozik: BKV HÉV, MÁV, BKV villamosvasút) négy vontatójárműre volt szükség. Szentendrétől az aquincumi elágazásig a HÉV Tigrise, onnan az összekötővágányon Óbudáig a BKV vágánygépkocsija, a MÁV-szakaszon az MMV Bobója, majd onnan Angyalföld kocsiszínbe egy Unimog továbbította a menetet.

Angyalföld kocsiszín nem végállomás: a kocsikat mindenképp védett, fedett helyen szeretné tárolni az egyesület és a BKV. Felújításukról egyelőre nincs konkrét program, az hiányzik, ami a legfontosabb: a pénz. Civil összefogást készülnek indítani, legelőször a hat villamos teljes állagfelmérése, majd -megóvása következik.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.