Már majdnem harminckét kilométer!

iho   ·   2014.12.11. 18:45
00kicsi

Hogy is jön ki ez a szám? A 3-as metró vonalhossza valamivel több tizenhét kilométernél, ez vágányhosszban közel harminchat kilométert jelent – ám a BKV sajtóközleménye sínről, tehát sínszálról szól. Akár iskolai matekpéldának is jól jönne: hány méter sínt kell kicserélnünk egy teljes pályarekonstrukcióhoz?

A Magyar Közlönyben nemrég megjelent projektlista valóban nem tartalmazza a 3-as metró felújítását – ahogy máshol meg is jelent. „Nem lesz metrófelújítás” – szóltak a hírek –, persze, mert már tart. Nem látványosan, nem az egész vonal hónapokra történő lezárásával (hogy bosszankodni lehessen), és nem uniós forrásból (ezért nem szerepel az idézett listán sem).

(forrás: wikipedia)

A kormány és a főváros a közelmúltban döntött a felújítások finanszírozásáról, a járműkorszerűsítési tender pedig folyamatban van. Ez utóbbira a jelentkezési határidő 2014. december 23., szerződéskötésre 2015 első felében várható.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.