Már csak alacsonypadlós trolik járnak Salzburgban

iho/közút   ·   2016.08.20. 08:45
400px_salzburg_221

A menetrend szerinti utolsó menet még július nyolcadikán volt: a 221-es pályaszámú Gräf & Stift–Kiepe kocsi este hét óra körül parkolt be utoljára a garázsba. Az utolsónak forgalomban maradt Gräf & Stift–Kiepe trolik 1,3–1,4 millió kilométert futottak Salzburg-szerte. Az 1971-ben gyártott és 1990-ig közlekedő 109-es szóló, az 1980-as évjáratú, 2002-ben selejtezett, csuklós 178-as, valamint a 220-as magaspadlós kocsik továbbra is a nosztalgiaflottában maradnak, és a jövőben is fel-feltűnnek majd egy-egy különmenet során.

A csuklós 221-es búcsúztatta a magaspadlós trolikat Salzburgban (fotó: Günter Mackinger)

Az 1940. október elsején üzembe helyezett salzburgi trolihálózat jelenleg tizenegy vonalból áll, amely összesen 146,5 kilométer hosszú. A vonalakon közel száznegyven, vegyesen szóló és csuklós kocsi szolgál: Gräf & Stift–Kiepe, Gräf & Stift/MAN–Kiepe, Van Hool–Kiepe és Solaris–Cegelec buszok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.