Már be is futott Paksra az év első műtrágyavonata

Kétezer-hatszáz tonna elegy érkezett Lengyelországból a PSŽ kezelésében.
A Paks II atomerőmű építési munkálatainak köszönhetően mostanra rendszeresnek mondható a teherforgalom a 42-es vonalon Paks felé, legalábbis cementvonatok terén mindenféleképpen. Más mozgásból kevés akad: néha gabonavonat érkezik az atomvárosba, ritkán ócskavasat visznek fel Dunaújvárosba, nagyjából félélévente atomvonat hoz hasadóanyagot az erőműnek, ezeken felül érdekes témának bizonyulnak az időközönként a városba műtrágyát szállító tehervonatok is – ami cikkünk apropóját adta.

Január 4-én, szombaton ugyanis a szlovák PSŽ, a.s. továbbított egy 2600 tonnás, Lengyelországból érkező műtrágyavonatot Tolna megye második legnépesebb településére, Paksra. A szerelvény péntek éjjel lépett be Párkánynál és a cég 186-os sorozatú Traxx mozdonya továbbította Kelenföldig, ahol csatlakozott a menethez a román Constantin Gruptól bérelt 936-os Sulzer, majd másnap szombatra virradó hajnalban ekképp kiegészülve indult tovább a menet Dunaújvárosba. Innen az 516 méter hosszú, 35 kocsis szerelvényt megbontva, két részletben továbbították Paksra. Reggel egy huszonkét kocsis, délután pedig egy tizenhárom Eaos kocsiból álló teher indult útnak.

A szerelvényekkel a műtrágyaszállítás egyik érdekesnek mondható formáját lehetett megfigyelni: a már zsákokba töltött növényi tápanyagot nyitott tetejű Eaos kocsikba rakodták – ami hazánkban nem megszokott –, majd ponyvával fedték le őket. Miután befutott az utolsó vonat délután fél három körül, folytatódott a tolatás, melynek során három részre szedték szét a szerelvényt a könnyebb kirakodás érdekében.
Tavaly egy hónappal később, februárban érkezett meg az első adag, azt a CER remot Kocúrja hozta.
(Nyitóképünkön Dunaföldváron robog keresztül a teljes, fél kilométer hosszú szerelvény negyed része. Fotó: Simon Zsolt)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!