Már a Kisföldalattin is lehet használni a digitális fizetést

iho/vasút   ·   2023.11.15. 16:00
bkk_budapest_payandgo_kisfoldalatti

A november 15-ével kezdődő tesztidőszak alatt a jegyvásárlás és -érvényesítés egyetlen mozdulattal történik, ehhez csupán egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével idén júniusban a 100E Repülőtéri Expresszen indította el a Budapest Pay&GO digitális szolgáltatás tesztidőszakát. A társaság november közepétől újabb járaton teszi még gyorsabbá és egyszerűbbé az utazást: a Budapest Pay&GO nevű digitális szolgáltatás tesztidőszakának az M1-es metróvonalon való elindításával már a kontinens első föld alatti vasútvonalán sincs szükség papíralapú jegyre vagy applikációra.

Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese elmondta: „A BKK eltökélt célja, hogy újabb és újabb lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén, amelyekkel egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés. Ennek az ügyfélközpontú látásmódnak az eredménye többek között a BudapestGO elindítása, de ezt a szemléletet erősíti az időalapú digitális jegyek bevezetése, az automatahálózat modernizálása, valamint a jegyellenőrök munkáját segítő digitális eszközök és megoldások bevezetése is.” Hozzátette, a júniusban, a 100E Repülőtéri Expressz járatain elsőként bevezetett digitális fizetési megoldás egyedülállónak számít Magyarországon, de nemzetközileg már gyakran alkalmazott technológiáról van szó. A társaság tapasztalatai alapján a budapesti repülőtéri járaton utazók közül egyre többen használják a Pay&GO-t: az utasok körülbelül harminc százaléka használja ezt a fajta fizetést, közülük minden második utas valamilyen okoseszközzel veszi meg és érvényesíti a jegyét.

Az M1-es metrón november 15-étől a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez mindössze egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai vagy digitalizált bankkártyára, vagy bármilyen okoseszközre van szükség, amit felszállás előtt a bejáratnál elhelyezett készülékhez kell érinteni. Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. Csoportos utazás esetén egy érintéssel egyszerre akár öt vonaljegyet lehet venni, a megvásárolt vonaljegyekkel az M1-es metróról másik metróvonalra átszállni is lehetséges.

A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártyaalapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket a helyi, illetve az országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás, hiszen a tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik, de azt nem követi a papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik arra ugyanakkor, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Így nincs szükség sem papír-, sem online jegyre.

A BKK célja, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben vásárolják meg és érvényesítsék jegyüket, illetve hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést. Ehhez kiváló tapasztalatgyűjtésre nyújt lehetőséget a most induló projekt. A társaság a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról.

A Budapest Pay&GO használatáról az alábbi YouTube-videót megtekintve tájékozódhatnak részletesen.

(Nyitóképünk forrása: BKK)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.

Ellátási lánc Kutatás-fejlesztés Röviden

Együttműködik hazánk Kazahsztánnal a digitalizációban és a műszaki fejlesztésben

iho   ·   2024.11.21. 18:45

Kaszim-Zsomart Kemeluli Tokajev, a Kazah Köztársaság elnökének hivatalos magyarországi látogatásának részeként kerekasztal-beszélgetést rendeztek magyar vállalatok képviselőinek és a kazah delegáció részvételével. Az esemény fontos lépés volt a kétoldalú együttműködés erősítése és a digitális technológiák és műszaki fejlesztések kilátásainak megvitatására.