M4: a vezetők után a fülkék is búcsúznak
A vezető nélküli közlekedést már szokjuk egy ideje, igaz, az utas nem is nagyon figyeli a fülkét, ül-e benne egyáltalán valaki? De milyen lesz majd az élet, ha vezetőfülke sem lesz a 4-es metró szerelvényein?
Az utasforgalmi próbaüzem 2015. december 30-án, sikeresen végződött, vonatkísérő azonban csak szeptemberig tartózkodott a járműveken: a 4-es metrón közlekedő tizenöt, négykocsis szerelvény azóta személyzet nélkül jár. Az illúziót mindenképp szolgálja a vezetőfülkék megléte, de már nem sokáig: a Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint hamarosan elbontják ezeket.
Az automatikus üzemmód Közép-Európában egyedülálló, de a kontinensen is ritka az ilyen fejlett technikával üzemeltetett metróvonal. Az mindenképp az utasok megnyugtatását szolgálja, hogy a járművek rendelkezésre állása igen magas, 99,96 százalékos – azaz műszaki hiba csak elvétve fordulhat elő. Ezzel a használatba vételi engedéllyel végleg lezárul Budapest 2006 óta tartó nagyberuházása.
* * *
Indóház Online – Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!