M3 metróvonal: itt az akadálymentesítés utolsó eleme
Az M3-as metróvonal rekonstrukciója májusban befejeződött, azonban a biztonságosabb akadálymentes közlekedés érdekében még június végén is történtek változások. A Platform Gap Filler, azaz a peronhézag-kitöltő elemek felszerelésével kényelmesebb a ki- és beszállás a kerekesszékkel, babakocsival, bőrönddel, nehéz csomagokkal utazóknak. Az eszközök alkalmazása újdonságnak számít Magyarországon, elsőként a kék metró utasai használhatják.
Egy évvel ezelőtt kezdődött a peronhézag-kitöltő tesztelése, ami a peronszegély és a szerelvények közötti átlépési távolság csökkentését szolgálja.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) jelezte, hogy az átlagosan 5-6 centiméteres átlépési távolság nem biztonságos a kerekesszékkel közlekedőknek. A probléma megoldására jó példákat kerestünk, és hamar kiderült, hogy világszerte alkalmaznak különböző műszaki megoldásokat. Az M3-as metróvonal állomásain a PGF elemek beépítése mellett döntöttek.
A peronhézag-kitöltő elemek gumiból készült, erős, rugalmas perontoldatok, amik a babakocsi és a kerekesszék súlyát is elbírják, a metrószerelvényekben pedig nem tesznek kárt érintkezés esetén. Az elemek felszerelése viszonylag egyszerű, utólagosan is rögzíthetők a felújított peronok széléhez. A beépítés után átlagosan öt centiméterrel csökkent az átlépési távolság az elemeknek köszönhetően.
Az M3-as metróvonal minden állomásán kék színű padlómatricák jelölik a PGF elemek helyét, irányonként két-két pozícióban. A perontoldatokat öt méteres hosszúságban helyeztük el, figyelembe véve a metrószerelvényekben a babakocsit és kerekesszéket használóknak fenntartott helyeket.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!