Lufthansa: nem érdekli őket Brandenburg
Sokáig úgy tűnt, hogy az új, központi reptér Berlinben mintaberuházás lesz: építését nem kísérte különösebb tiltakozás, és a határidőkkel sem volt gond. Egészen addig, míg a tervezett átadás előtt egy hónappal ki nem derült, hogy az épület nem kapja meg a tűzrendészeti engedélyeket. Sem a füstelszívókkal, sem a szakaszhatárokkal, sem az automata tűzoltóberendezésekkel nincs megelégedve a hatóság. Ezeket pedig nem könnyű egy meglévő épületben cserélni, különösen úgy, hogy az épületet épp most fejezték be. Ezért az utolsó pillanatban a június 3-i átadást először augusztusra, majd jövő márciusra tolták.
Ez érzékenyen érintette a Lufthansa terveit. A német légitársaság több új gépet rendelt, új desztinációkat hirdetett meg, új várókat, és a pilótáknak új szimulátorokat építettek. Ha viszont nincs új reptér, akkor az utakat le kell mondani. Ez viszont milliós károkat okozott volna a cégnek, s ügyfeleik is csalódtak volna. Ezen az sem segít, hogy a csorbát nagy erőkkel próbálják meg a berliniek kiköszörülni: a generálivitelező céggel és a műszaki ellenőrrel mindenesetre azonnali hatállyal szerződést bontottak, a reptérüzemeltető cég ezentúl maga látja el ezeket a feladatokat.
Ezért a cégnél egész egyszerűen úgy döntöttek, hogy nem hagyatkoznak a reptérre, hanem a régi, schönefeldi terminálon valósítják meg terveiket. Ha már megrendelték, üzembe állítják a berlini bázist, hat vadonatúj Airbus A319/320-ast telepítenek a német fővárosba, és az új járatokat is beindítják. Ez pedig nem könnyű feladat, hiszen az eddigi 9 desztináció helyett 39-et kell kiszolgálni.
Berlin elsősorban turistadesztinációként él a Lufthansa elképzeléseiben, ezért több millió eurós reklámkampányt is indítanak, és számos helyi vállakozással működnek együtt. Nemcsak múzeumok, éttermek, de kisvállalkozások is kedvezményeket adnak a Lufthansa-jeggyel a városba érkezőknek. A Curry 36 nevű utcai büfé a híres berlini currywurstot 1,59 euró helyett 49 centért adja a jegyet lobogtató utasoknak. A légitársaság berlini marketingesei azt mondják, hogy a metropolisz szépségét és élhetőségét ezek a kisvállalkozások adják. Egyelőre 50 ilyen kisvállalkozással kötöttek megállapodást, akik a hírverésért cserébe jelentős kedvezményekkel vagy pluszszolgáltatásokkal látják el az utasokat.