Lufihangár a Lufinak: bírta a szelet, bírni fogja a telet

iho   ·   2014.11.13. 16:15
cim

Mostantól fittyet hányhatnak a téli hidegnek a Lufthansa Technik Budapest repülőgép-szerelői. A budapesti bázison különleges, óriás méretű felfújható hangárt helyeztek üzembe, amelynek méreteit jól jellemzi, hogy egy Airbus A 320-as vagy Boeing 737-es utasszállítógép is elfér benne, adja hírül a Budapest Airport.

Akár egy ugróvár: kiterítették a földön... A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Budapest Airport)

A szokatlan műszaki megoldásra azért van szükség, mert a ferihegyi bázisú Lufthansa Technik Budapest cég annyi megrendelést kapott a téli időszakban, hogy kevésnek bizonyult a meglévő, alkalmanként akár öt közepes méretű utasszállító gép befogadására alkalmas hangárjuk. Így döntöttek közösen a polgári repülésben úttörőnek számító felfújható hangár ideiglenes felállítása mellett.

...aztán felfújták

Emiatt esett a választás a spanyol Buildair cég felfújható hangárjára, amelyből egy már működik a spanyol főváros közelében fekvő Getafe repülőterén, ahol egyébként az Airbus konzorcium katonai szállító- és tankergépeket építő részlege is üzemel. A budapesti lett Európában az első, tisztán a polgári légiközlekedést szolgáló felfújható hangár, amelynek alapterülete eléri a 4000 négyzetmétert. A felfújható hangár a jelenlegi tervek szerint legfeljebb hat hónapig áll majd a ferihegyi betonon, amíg a téli időjárás ezt szükségessé teszi. A felfújható hangár máris bizonyította megbízhatóságát, hiszen október közepén, alig pár nappal a felállítása után 70–80 kilométer/órás sebességű szélben is szilárdan állt a helyén.

Erős, tágas, és...

– Spanyolországban már jól vizsgázott a gyakorlatban ez a fajta hangár, Budapesten viszont a keményebb téli időjárás körülményei között is bizonyíthatjuk a Buildair szerkezet tartósságát. A felfújható hangár hasonló elven működik, mint a felfújható tetőborítás a teniszpályák vagy az uszodák felett télen, de azoknál sokkal nagyobb és lényegesen nagyobb terhelést képes kiállni – hangsúlyozta José Antonio Sanz, a spanyol cég kereskedelmi igazgatója.

...télen is elég meleg lesz

– A Lufthansa Technik budapesti bázisának megrendelései gyors ütemben növekednek, egyre több légitársaság számára végzünk éves karbantartást vagy éppen harminc napos nagyjavítást. A légiközlekedésben a tél a hagyományos javítási-karbantartási csúcsidőszak – az egyre újabb megrendeléseknek ezzel a formabontó megoldással tudunk eleget tenni a 2014/2015-ös téli időszakban – jelentette ki Dietmar Focke, a Lufthansa Technik Budapest napokban kinevezett új vezérigazgatója. Hozzátette: – Az itt dolgozó magyar és külföldi szakemberek nagyszerű munkát végeznek, a felfújható hangárnak köszönhetően pedig már most újabb értékes munkahelyeket teremthetünk a budapesti bázison. Épp a napokban ünnepeltük a századik nálunk javított Norwegian-gép átadását.

Balról jobbra: René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója, Dietmar Focke, a Lufthansa Technik Budapest vezérigazgatója és José Antonio Sanz, a Buildair kereskedelmi vezetője

– Nagy örömömre szolgál, hogy újabb szakaszába érkezett a Lufthansa Technikkel folytatott hosszú távú együttműködésünk. Tavaly egy 2000 négyzetméteres alkatrészraktárt adtunk át, idén a felfújható hangár jelenti az újdonságot. A repülőgép-karbantartás terén a következő projektünk a repülőtéren a külön Wizz Air javítóhangár megépítése lesz. A Budapest Airport a jövőben is kész beruházásaival támogatni a repülőtéri partnereinek hosszú távú működését és sikereit – mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.