Low-cost társaságok jó éve

iho/repülés   ·   2012.05.01. 13:30
cim

(fotó: wikimedia)Kétszámjegyű profitot kaszáltak a vezető diszkont-társaságok – adja hírül az Airline Business adataira hivatkozva a Flightglobal. A számok arra a több mint harminc cégre vonatkoznak, amelyeknek a financiális adatai hozzáférhetők és összehasonlíthatók.

Eszerint a vezető diszkont-modellben működő légitársaságok utasforgalma 2011-ben összességében 12 százalékkal emelkedett. A legnagyobb low-cost légitársaság (tegyük hozzá, as műfaj egyik úttöröje egyben) továbbra is a Southwest Airlines, amelynek bevételei egyenesen 30 százalékkal nőttek a 2011-es pénzügyi évben, igaz, ebben a 15,7 milliárd dollárban benne van egy másik low-cost, az AirTran megvásárlásával keletkezett többlet. Enélkül is azonban bőven plusszban van a cég, hat százalékkal, az utasok száma elérte a 135 milliót.

A naptári negyedévekre kiadott bevételekből lehet következtetni a Ryanair eredményeire: eszerint az ír fapados a második legnagyobb low-cost társaság 6 milliárd dolláros bevétellel. A netó profit 496 millió dollár volt 2011 márciusáig, és a most záruló pénzügyi évre becslések szerint ez már 630 millióra nő.

Kapcsolódó hírek