Lefújja az ötödik generációs ICE-k beszerzését a DB
A német nemzeti vasúttársaság nem kapott megfelelő ajánlatot a nagysebességű szerelvények szállítására a megadott határidőn belül.
A Deutsche Bahntól elmondták, ragaszkodnak viszont a flottakorszerűsítési stratégiájukhoz: jelenleg már több ICE-vonat közlekedik, mint bármikor is. A távolsági szerelvények megújítása most is zajlik: a Siemens Mobility tizenhét ICE3neót, a spanyol Talgo pedig ötvenhat ICE L vonatot szállít 2026 és 2030 között.
Az ötödik generációs ICE-kre (röviden az ICE5-ösökre) tavaly decemberben írt ki tendert a DB, a beszerzést az Alstom és a Siemens Mobility által, a kezdeti tanácsadói szerződések keretében kidolgozott elképzelések alapján indították el. A bármelyik gyártó számára nyitott közbeszerzés során a DB olyan háromszáz kilométer per óra sebességre képes, egyszintes vonatokat keresett, melyek energiahatékonyak, megbízhatóak, továbbá jobb utazási élményt nyújtanak, fokozott akadálymentesítéssel.
A vasúttársaság tendere összesen 95 szerelvény vásárlását irányozta elő, 33 vonat azonnali megrendelése mellett. Az előzetes tervek szerint az első két prototípus vonatot 2031-ben kellett volna átadni tesztelésre, a sorozatgyártás pedig 2032 és 2034 között zajlott volna. A keretszerződés alapján lehívható plusz járműveket 2040 végéig lehetett volna megrendelni.
Az ICE5-ösökkel a már kiöregedő ICE1-es és ICE3-as nagysebességű motorvonatokat küldték volna nyugdíjba, ezzel egyidejűleg a távolsági utaskapacitást is bővítették volna, kielégítve az egyre növekvő utazási igényeket – számol be a Railway Gazette.
(Az InterCityExpressek ötödik generációja még évekig nem jelenik meg a DB-nél, a nyitóképünkön látható ICE3neókkal viszont bővül a flotta. Kép forrása: DB AG / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!