Lázár: az EB hitel felvételét javasolja a 3-as metró felújításához

MTI/iho   ·   2016.07.14. 18:22

A Miniszterelnökséget vezető minisztert annak kapcsán kérdezték, hogy a Népszabadság arról írt: mintegy 139 milliárd forintos hitel felvételére kényszerül Budapest a 3-as metró felújításához, mert Brüsszel informálisan megüzente, nem kaphat támogatást a metróvonal felújítása. Közölte, a legutóbbi kormányülésen Tarlós István főpolgármester vendégként vett részt és áttekintették a fővárosi közlekedésfejlesztési programokat, megállapodtak arról, hogy Magyarország érdeke a 3-as metró fejlesztése. Hozzátette: az EB az európai jogszabályok betartásával nem mindent és nem egyformán kíván finanszírozni, ennek egyik megoldása, hogy akár az Európai Fejlesztési Bankon keresztül hitelt vegyenek fel a beruházásra.

– Amennyiben a főváros úgy dönt, hogy hitelt vesz fel, a kormány kész garanciát nyújtani ehhez, erről legutóbbi ülésén döntött is – jelezte a miniszter. Lázár János szerint a bizottság nem csak azt mondta, hogy nem tud ehhez a beruházáshoz vissza nem térítendő hitelt adni, de jelezte azt is: hitel felvételét javasolja. A miniszter rögzítette: még nem kapta kézhez azt a dokumentumot, ami lezárja a kérdést, de úgy látja, nem lesz a metrófelújításra uniós forrás.

Magyarázatként hozzátette: az európai támogatáspolitikában jelentős mértékben növekedni fog a visszatérítendő támogatások aránya, az EB a kedvezményes hitelkonstrukciókat támogatja. Lázár János azt mondta, az EB számításai szerint a metrófelújításra felvett hitel finanszírozható, megtérülő lenne. A megtérülés a miniszter szerint a vonal kihasználtsága miatt lehetséges.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.