Lassan javulnak a szlovák pályaállapotok
A címben a hangsúly a lassanon van.
A szlovák vasúti infrastruktúra kezelőjét (ŽSR) 2023-ban többször is kritizálták azért, mert a szlovák vasúthálózaton áldatlan pályaállapotok uralkodnak. A Cseh Vasutak nyílt levélben panaszt is tettek a vasúti infrastruktúra rossz állapota miatt, mert az egyik Pendolinójuk is kisiklott Zsolna állomás előtt. A ŽSR nemrég egy összehasonlító statisztikát hozott nyilvánosságra, miszerint a tavalyi év első öt hónapjához képest 2024-ben jóval kevesebb ideiglenes sebességkorlátozás van érvényben az ország vasúthálózatán.
Míg 2023. január 1. és május 13. között összesen 136 ideiglenes sebességkorlátozás (értsd: akár több hónapon keresztül tartó) volt érvényben a vasúti pálya rossz állapota miatt, összesen 103,8 kilométer hosszú szakaszon, addig 2024-ben ugyanebben az időszakban már 97 ideiglenes sebességkorlátozás volt érvényben 53,9 kilométer hosszú szakaszon.
Ez azt jelenti, hogy 2024 első öt hónapjában a Szlovák Vasutak (ŽSR) 28,7 százalékkal, harminckilenccel csökkentette az ideiglenes sebességkorlátozások számát az előző év ugyanezen időszakához képest. Ugyancsak csökkent a sebességkorlátozás mellett igénybe vehető vasúti pályaszakaszok hossza is, ami a 2023-as adatokhoz képest 48,9 kilométerrel rövidebb szakasz, azaz 47,6 százalékkal kevesebb.
Továbbra is gondot okoz azonban a vasúttársaságnál a munkaerőhiány, ami miatt a felújítási munkálatok, az előmunkálatokat is beleértve jóval hosszabbak a megszokottnál, ehhez társul még bizonyos esetekben az alkatrészhiány is. Éppen ezért még koránt sem lehet optimális helyzetről beszélni, sokkal nagyobb ütemben lenne szükség javítani a szlovák vasúthálózatot, amivel megbízhatóbb és vonzóbb lenne a vasút az utazók körében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!