Közös hidat vernek a Gyilkos csatornák fölé
Ütemtervnek megfelelően haladnak a Jászberényt elkerülő út harmadik, záró szakaszának munkálatai. A NIF Zrt. beruházásban megvalósuló útépítés befejezése 2022. nyár végére várható.
A Jászberényt elkerülő 4,5 kilométeres út harmadik üteme az új 2×1 sávos út a 32-es főutat a 31-es főúttal köti össze. Az útszakasz a tervezési szakasz elején a 32-es főútnál nyomvonal-korrekcióval indul, a végén a 31-es főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozik. Az új nyomvonal és a 3203-es Gyöngyös–Jászberényi út keresztezésében egy huszonöt méter sugarú, négy ágú körforgalmú csomópont valósul meg, aminek gyöngyösi ágát 150 méteren, jászberényi ágát 500 méteren felújítják. A környező ingatlanokat egy körülbelül 2,5 kilométer hosszú szervizúthálózaton át lehet megközelíteni.
A 4,5 kilométeres, hét és fél méter burkolatszélességű nyomvonalon négy műtárgy is épül:
- az új nyomvonalat érintő Gyilkos-ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos csatorna közös medre felett 12 méter hosszú, vasbeton gerendahíd, míg
- a Zagyva keresztezésében 66,2 méter hosszú, vasbeton gerendahíd épül.
Az elmúlt időszakban a nyomvonalon több helyen töltéstestépítés és -stabilizálás, védőréteg-építés, profilozás és humuszterítés is zajlott. Az alapréteg építése megkezdődött, az egyes szakaszok elkészültét követően az aszfalt kötőréteg próbaépítési szakaszainak építése is elindult. A 3203-as út csomópontjában tervezett körforgalom Hatvan felőli oldalának kiépítése az aszfaltkötőréteg-szintig elkészült, a szolnoki oldal kiépítése is elkezdődött.
- A Gyilkos-ér belvízcsatorna és a Kis-gyilkos csatorna feletti közös műtárgynál a kiegyenlítő lemezek és pótpadkák betonozása véget ért, mederburkolást hajtanak végre, a szigetelést védő öntött aszfalt még ebben a hónapban elkészül.
- A Gyilkos-ér felett lévő műtárgynál elkészült a peremgerendák vasszerelése és betonozása, a kiemelt és üzemi szegélyeken a talajnedvesség elleni szigetelés, valamint az alapréteg és az aszfaltkötőréteg építése is lezárult.
A Zagyva feletti műtárgy hídfőinek cölöpözése elkészült, a hídfők körüli szádolások zajlanak. Ezt követően majd a szádfalakkal körbehatárolt munkaárkokban következhet
- a földkiemelés,
- a cölöpfejek visszavésésére,
- a cölöpösszefogó gerendák előkészítése,
- a vasszerelésére és
- a betonozás.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Colas Út Zrt. – HE-DO Kft. közös ajánlattevő végzi, nettó 4 milliárd 900 millió forintból.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!