Koppenhága feltett szándéka, hogy megépíti az ötös metrót
A stádium egyelőre a tanulmánytervek elkészítésére adott megbízásoknál tart.
Négyről jut ötre a dán főváros: alig valamivel több, mint húsz évvel az első koppenhágai metróvonal átadása után már az ötödik megtervezését készítette elő az üzemeltetésért felelős Metroselskabet. A jövőben M5-ös vonalra vonatkozó tanulmányterveket a Grand Paris Express és a dubai metróprojektekben felbecsülhetetlen értékű tapasztalatokat szerzett Systra Denmark, illetve a Rambøll konzorciuma, a Gottlieb Paludan Architects készíti. A konzorciumnak az a feladata, hogy meghatározza a vonatok, az infrastruktúra és a kapcsolódó alrendszerek műszaki előírásait, valamint stratégiai tanácsokat ad a jövőbeli üzemeltetéshez és karbantartáshoz.
Az M5-ös vonal a tervek szerint Østhavnen új városrészét szolgálja ki, elősegítve a modális átállást a közösségi közlekedésre. A nyolcállomásos viszonylat mindkét végén csatlakozik az M3-as körmetróhoz, közben pedig az M1 és M2 vonalakhoz.
Koppenhága metrója 2002-ben indult az első két vonal átadásával. A hármas 2019-ben, a négyes ezt követően nyílt meg, az utóbbin idén júniusban adtak át egy új szakaszt. A hálózaton az AnsaldoBreda (M1 és M2), illetve az utódcég Hitachi Rail Italy (M3, M4) önvezető járművei közlekednek, az utasszám 2023-ban 120 millió volt – a budapesti négy vonalon tavaly 382 millióan utaztak.
(fotó: Büro Jantzen/Metroselskabet)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!